Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Öhhh vadå???? D5an räcker till ???

Det har väl inget alls att göra med "räcker till" köper man en XC60 är ju för att den är skitball, punkt slut, det finns billiga skoda som både rymmer mer och "räcker till långt" längre, vad gäller last och utrymme, ekonomi, bränsle osv, nä nä, försök inte lura er själva nu.

XC60 köparen kommer intr att mölja runt i lera och skit i skogen heller och repa upp hela lacken på buskage, den köps för att vara ball och ha image, punkt slut, och det är inget fel med det, det är helrätt....kör på bara

Klart det ska vara en T6 då..... varför snika in och ta en dieselknattrare som är så mycket slöare.....
point
Klart du ska ta en T6 om du får för chefen.
Den motorn går kanon (men lite törstig)
1,22 i blandad körning (normalt sthlm-tempo)
Det är väll hyffsat ok med tanke på automat, AWD Esingeled och Södra länken.

Vad värre är att den drog 1,10 när vi åkte 70mil motorväg till Karlstad/Stockholm med kanske 125km/h på mätaren.
"Man lever bara en gång..."

Nu är jag ingen miljötaliban eller vill egentligen ta glädjen ifrån dig, men det är när vi människor tänker på detta sätt som vi för över våra miljöproblem på våra barn...

Inom en mycket snar framtid kommer motorer av denna typ att bli helt obsoleta, så det är kanske din sista chans att "njuta". Själv så har jag valt att "växla" ner, ännu inte helt miljövänligt, men har bestämt mig för att min nästa bil ska bli en plug-in hybrid, en "Fisker" vore inte helt fel...och då kan njuta i alla fall... :twisted:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer