Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Tack för dom goda råden, kave!! Det uppskattas.
Just Subwoofern som du säger kunde ha varit ett bra alternativ, nu är det dock försent tror jag. Armstöd med mugghållare skulle jag nog inte ha haft så mycket användning av dessvärre då det ska in barnstolar m.m. Jag pressade min budget ganska bra när det skulle beställas så det fanns inte utrymme till ventilerade stolar. Men provbilen jag lånade hade det och det var helt klart skönt. Backspeglarna ingick i Summumpacket men det var även för att underlätta när den ska in i garaget så dom hade jag valt ändå.
av PatrikGBG
måste faktiskt inflika med ventilerade stolar...jag har INTE det, jag har en cranberry inredning, o SVETTAS som ett svin på ryggen...
har jag aldrig gjort tidigare!
mina vänner upplever samma sak för övrigt
Användarvisningsbild
av kave
Amli skrev:Tack för dom goda råden, kave!! Det uppskattas.
Just Subwoofern som du säger kunde ha varit ett bra alternativ, nu är det dock försent tror jag.
Du kan helt riskfritt ändra ett par veckor efter din beställning utan att det påverkar lev tiden för Volvo personvagnar, om nu inte din säljare är helt knäpp. Som sagt, hastighetsberoende servo hade jag skippat och tagit andra godsaker för pengarna istället, ex subbasen.
Användarvisningsbild
av bylle
De infällbara backspeglarna är guld för mig när jag ska in i garaget hemma. Bara några få centimeters marginal i bredd på porten, så de extra cm som speglarna ger är en trevlig bonus.

Håller med om subwoofern, märks skillnad med den tillsammans med HiPerf-ljudet. USB-anslutning för stereon är också mycket mycket trevligt, det vill jag inte vara utan :)
av Amli
Nu har jag fått prel. lev. vecka. Som det ser ut idag är det v. 30. Låter snabbt. Får bara hoppas att dom kan hålla det. Det där med att vänta har aldrig varit min starka sida... :)
Användarvisningsbild
av bylle
Tog 20 dagar från order till att min bil stod färdigbyggd utanför fabriken :)
av riha
Det roliga med lev tiden är att mesta delen av tiden är bara väntan.

https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... /login.asp

Använder man denna sajten så kan man med hjälp av ordernr se hur långt i produktionen bilen är.

Min bil och min kollegas bil stod i första läget (Din Volvo XC70 är orderlagd) i nästan fyra veckor innan den kom in i läge 2 (din Volvo XC70 är definitivt planerad) där den sen stod i ca en vecka. När den sen kom in i läge 3 (nu byggs din volvo XC70) så var den i det läget EN NATT och dagen efter så var det läge 4 (din volvo XC70 är färdigbyggd, dagen efter så var det läge 5 (transport) och sedan ytterligare en dag så var den framme hos återförsäljare. Nu väntar jag/vi på att exta tillbehör monteras ioch att vi kanske kan få leverans hyffsat snart (beroende på besiktning av drag mm).

Så av ca 5 veckors väntetid så tog produktion en dag, sedan en dags leveransväntetid och en dags leveranstid. Till detta kommer väntatiden hos återförsäljare för montering av drag och tillbehör.
av Amli
Nu är min nya XC70 klar och står hos handlaren! Äntligen :D Men eftersom det är ganska mycket som ska monteras på plats samt semestrar m.m får jag ändå vänta i två veckor.. :evil: Vänta är som sagt inte min starkaste sida...
Men jag var förbi och kollade på den och det ser riktigt bra ut :) Är glad att jag tog 18" fälgarna. Det är väldigt stora hjulhus på nya V70/XC70 känns det som och jag tycker dom gör sig bättre rent etiskt.
Användarvisningsbild
av kave
Amli skrev:Nu är min nya XC70 klar och står hos handlaren! Äntligen :D Men eftersom det är ganska mycket som ska monteras på plats samt semestrar m.m får jag ändå vänta i två veckor.. :evil: Vänta är som sagt inte min starkaste sida...
Men jag var förbi och kollade på den och det ser riktigt bra ut :) Är glad att jag tog 18" fälgarna. Det är väldigt stora hjulhus på nya V70/XC70 känns det som och jag tycker dom gör sig bättre rent etiskt.
Stort grattis då, även om du inte fått den ännu. Bättre bil har jag aldrig ägt än min XC70.
Det finns ju ett par 18" på blocket till bra pris, men jag vet inte riktigt om jag ska investera i dem och ha 17" till vinterdäcken.
Min bil tog en vecka att bli klar, drag, ipod samt subwoofer monterades hos handlaren.

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]

Stänkskydd

Personligen tycker jag att det saknas något […]

Tips få ut ABS givaren fram

Jo larmet va sensor höger fram. Köpte en[…]

Flödar förgasare

Kan vara själva flottören som är f&[…]