Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skulle vilja att speglarna vinklas ner ett antal grader när jag lägger i backen som ex BMW har. Vad jag har förstått så om jag lägger in backen och trycker på någon av R eller L knapparna så skall den spegeln vikas ner. Känns som ett onödigt moment och jag skulle vilja ha det automatiserat.

Dessutom fungerar inte funktionen på min bil, när har backen i, trycker på R eller L så händer absolut ingenting. Är det någon uppdatering som finns? Min bil är 4 veckor gammal från fabrik, kan de ha tagit bort funktionen?
Ottoman skrev:Jag skulle vilja att speglarna vinklas ner ett antal grader när jag lägger i backen som ex BMW har. Vad jag har förstått så om jag lägger in backen och trycker på någon av R eller L knapparna så skall den spegeln vikas ner. Känns som ett onödigt moment och jag skulle vilja ha det automatiserat.

Dessutom fungerar inte funktionen på min bil, när har backen i, trycker på R eller L så händer absolut ingenting. Är det någon uppdatering som finns? Min bil är 4 veckor gammal från fabrik, kan de ha tagit bort funktionen?
Funktionen att speglarna ska vinklas ner är tillbehör,funkar perfekt på min .Har dock ingen aning vilket paket som krävs men i summum finns det.
I summum deklarationen kan inte jag utläsa att det finns någon sådan funktion. Vad har du för spec Vålvå? Jag har momentum men valde till elinfällbara backspeglar vilket borde innehålla ett sådant tillbehör.
Tror kravet är elstol med minne, eftersom den sannolikt använder delar av den minnesarean för tillfälllig lagring av spegelpositionen. Bekvämt är det iaf :-)
bylle skrev:Tror kravet är elstol med minne, eftersom den sannolikt använder delar av den minnesarean för tillfälllig lagring av spegelpositionen. Bekvämt är det iaf :-)
Nej det stämmer inte. På XC70 ex så är det standard med tiltfunktion oavsett elstolar.
Enligt prislista samt Volvos hemsida så var det, iaf för 2008 år modell, standard med tiltfunktion i backspeglarna på XC70. Jag och min kollega beställde varsin för tre veckor sedan, men nu när de ändrat infon till 2009 år modeller så kan vi inte längre hitta funktionen i prislistan eller någon annanstans på deras hemsida.

Detta är en funktion som jag verkligen såg fram emot och det skall bli intressant och se vad vår volvohandlare har att säga om det då vi stämde av med dem om vad som var förändrat mellan 2008 oh 2009 år modeller när vi lade beställnigen. Då fanns ju bara listan för 2008 års bilarna tillhands.
Ottoman skrev:Kan bara hålla med angående det delbara draget på V70II, kåpan är onödigt stor och sticker ut mer än vad den behöver. Kåpan på XC70 II är mer integrerad in i stötfångaren. Ganska dåligt och fult.
Finns det möjligen någon som kan posta en bild på detta? Alltså hur det ser ut med delbart drag på en XC70 II?
Jag har det beställt och vill väl vänja mig vid tanken i såna fall. Jag kan inte ha fast drag då jag inte får plats i garaget i såna fall (längden).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Motorvärmare 850

Hej. Volvo 850 -95 5252FS utan turbo och numera &a[…]

Hej. Har för mig att det finns två olik[…]

Volvo 740 startar inte

Hej, Japp batteriet är laddat, har även[…]

Tack för svaret. Då kör jag vidare[…]