Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av roadside
Tartryffel skrev:
roadside skrev:Det var en befrielse att sälja iväg Boran som funkade inte alls på vintern. Vatten som rann ner i dörrarna och frös, när man sen öppnade så böjde sig plåten. Och för att inte tala om bakbromsarna som frös precis hela tiden.
Så när jag bytte till nuvarande bil så tänkte jag att nu blir vintern en enkel match. Men skakade bara på huvet när jag upptäckte det här med att vä torkare inte går att vika upp, funderade om det var dolda kameran, sanslös korkad konstruktion :lol:
Inte för att det här har med torkarna att göra, men vad tycker du om Volvos utformning av luftutblåset till framrutan då?
Hej, det har jag inte tänkt på faktiskt, då borde jag vara nöjd, kanske boran var sämre där också. Väldigt nöjd med klimatorn och värmen i den här 2.0-an. Har inte så mycket att jämföra med.
av Tartryffel
roadside skrev:
Tartryffel skrev:
roadside skrev:Det var en befrielse att sälja iväg Boran som funkade inte alls på vintern. Vatten som rann ner i dörrarna och frös, när man sen öppnade så böjde sig plåten. Och för att inte tala om bakbromsarna som frös precis hela tiden.
Så när jag bytte till nuvarande bil så tänkte jag att nu blir vintern en enkel match. Men skakade bara på huvet när jag upptäckte det här med att vä torkare inte går att vika upp, funderade om det var dolda kameran, sanslös korkad konstruktion :lol:
Inte för att det här har med torkarna att göra, men vad tycker du om Volvos utformning av luftutblåset till framrutan då?
Hej, det har jag inte tänkt på faktiskt, då borde jag vara nöjd, kanske boran var sämre där också. Väldigt nöjd med klimatorn och värmen i den här 2.0-an. Har inte så mycket att jämföra med.
Tänkte mest på att utblåset inte täcker mer än kanske halva rutans bredd totalt sett. Designmässigt snyggt, funktionsmässigt en smärre katastrof.
Användarvisningsbild
av smygaren
Instämmer!

Har själv varit tvungen att känna med handen för att konstatera att det kommer BARA från det lilla utblåset mitt i panelen.
Utblåset borde ju vara dubbelt så långt tycker man.

/Smygaren

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]