Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tjotto
När jag specade min i electric silver valde jag att inte ta summum på grund av silverrailsen. De blanka listerna passar mot de flesta färger men silverrailsen bryter fel mot just electric silver. såg en classic med electric och silver rails...
Jag är själv grymt nöjd med mitt färgval, man ser inte jättemånga sådana på vägarna. När sedan solen gör sitt jobb så lever färgen upp!

Jag har även PCC, det "nyckellösa" systemet. Om man ändå skall slå ut bilen på en finansiering så blir det inte så mycket extra i månaden tycker jag...det är otroligt bekvämt. Jag använder ju detta mycket oftare än tex farthållaren...
Användarvisningsbild
av Jensen
Fraz skrev:Hej Mats
Gå till din handlare och säg att du vill ha ut den komletta prislistan på v70II, så du kan sitta hemma och räkna och bygga. Vill han inte lämna ut listan så byter du handlare..
Jag fick prislistan av min handlare, och då var det mycket enklare att plocka ihop en bil som passade oss. Så ser du ju var den kostar och kan då enklare tjöta ner priset på den.
Jag satt i veckor o slipade till våran bil. Vissa saker plockades bort, och andra tillkomm..
Vi hadde bestämt oss för Summum då kravet var läder och el stol, som funkar grymt bra. När jag låser upp med min nyckel så ställer stol och backspeglar in sig när jag öppnar dörren, Kanon gött att slippa sitta obekvämt för att man inte vill sabba den andres inställningar.

Så här blev våran bil:
V70II 2,4D Summum
Lack, Svart 019
M-grå Beige inredning E108?
Aluminium fälgar Caniculla 17"
Tak vinge
Hgv paket II
High performance
Barnsäkerhetslås bak
Nyckelavstängning av krockkudde
Armstöd med mugghållare bak
Tidur för tillsatsvärmare
Senare inhandlades 16" alufälgar och vinterdäck till vagnen.

Jag tror du tjänar på att ta Summum, med tanke på hur mycket du plockat på din bil.
/Fraz
Varför skulle inte handlaren vilja lämna ut en prislista?????
Användarvisningsbild
av Fraz
Jag VET att inte alla gör detta, då det kan skilja sig lite i påslag hos olika handlare. Man kan få helt olika priser på samma bil hos dom olika handlarna i Göteborg. Den som var billigast ville inte lämnaut deras prislista....
Användarvisningsbild
av Mats
Jag fick en offert från en Volvohandlare.
Priset på bilen i mitt första inlägg skulle bli 383.000.
Med rabatt 353.000.

Är det en bra rabatt?

/Mats
Användarvisningsbild
av Guligan
Mats skrev:Jag fick en offert från en Volvohandlare.
Med rabatt 353.000.

Är det en bra rabatt?

/Mats
Det motsvarar 7,8 % rabatt. Har du inget ramavtal att haka upp den på så tycker jag det verkar ok!
Säljaren släpper den troligtvis för 350 jämnt. (8,6 %)
Användarvisningsbild
av tjotto
Det blir väll nästan 8%...ganska ok eller.
Du funderade på panelinläggen Mats, jag har modern wood med den mörka läder/textil i min. Jag tycker att det "oljade" träet ger en ombonad känsla i kupén. Ett annat plus är att man slipper de ibland bländande solreflexer som kan komma från panelen ovanför handsfacket.
Lycka till med ditt köp!
av vinga
ljungström skrev:
Fraz skrev:
crandall skrev:Hej,
Enklast sätt att specificera är att använda Volvo's egen konfigurator. Funker hur bra som helst.

http://www.vbs.volvocars.se/nbs20/24_default.asp

Vh
Peter

Var inne på denna sida, och den är nog inte fullständig. Jag hittade inte tak vingen.
Konfiguratorn omfattar bara fabriksmonterad utrustning. Spoilern monteras sannolikt hos ÅF.
Spoilern monteras antingen av ÅF eller på volvos specialvagns avdelning i.o.m. att den inte passar i de fixturer som finns i fabriken, det är billigare att låta bygga om bilen vid sidan än att bygga om banan...
av Paul G
Guligan skrev:
Mats skrev:Jag fick en offert från en Volvohandlare.
Med rabatt 353.000.

Är det en bra rabatt?

/Mats
Det motsvarar 7,8 % rabatt. Har du inget ramavtal att haka upp den på så tycker jag det verkar ok!
Säljaren släpper den troligtvis för 350 jämnt. (8,6 %)
Min arbetsgivare har ett bra ramavtal (fler än 100 bilar/år), 11 %, så får du 8-9 % utan ramavtal ska du vara nöjd.
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]