Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Bothner skrev:Bak går det att stänga av plinget och varningen på displayen endast på verkstad med hjälp av verkstadsdatorn. Fram går det bara att ha låg eller hög volym, inte att stänga av. Också det hos verkstad.
Just detta frågade jag efter på min verkstad men inget de kände till, och fick därför åtgärden inte gjord. :???:
av perhall
Det är väl som bältesvarnaren som kom 74 (?) på Volvo, den fick en massa kritik i början och får det fortfarande ibland, men ibland är det ju faktiskt bra att fabrikanterna driver på med saker som vi själva inte riktigt förstår värdet av eller irriterar oss på. Jag tror inte att så många skulle vilja ha suttit obältade om det händer något...
Användarvisningsbild
av tjotto
perhall skrev:Det är väl som bältesvarnaren som kom 74 (?) på Volvo, den fick en massa kritik i början och får det fortfarande ibland, men ibland är det ju faktiskt bra att fabrikanterna driver på med saker som vi själva inte riktigt förstår värdet av eller irriterar oss på. Jag tror inte att så många skulle vilja ha suttit obältade om det händer något...
Vad det gäller baksätet så tycker jag att det är kanon med varnaren, även om passageraren i bak inte tycker bälte behövs så vill då inte jag som sitter framför bli ihjälklämd på grund av "extravikten" som kommer...
Användarvisningsbild
av Fraz
Vi hadde med oss tre personer bak i bilen i går.
Först stog det:
INGEN BÄLTAD BAK

Men sen stog det:
ALLA BÄLTAD BAK

De tyckte jag var bra!...
av perhall
Fraz skrev:Vi hadde med oss tre personer bak i bilen i går.
Först stog det:
INGEN BÄLTAD BAK

Men sen stog det:
ALLA BÄLTAD BAK

Fanns det ingen språkpolis i bilen som tyckte att det skulle stå "alla bältade bak"...? Sånt är tröttsamt:)

PH
Användarvisningsbild
av Korny
perhall skrev:
Fraz skrev:Vi hadde med oss tre personer bak i bilen i går.
Först stog det:
INGEN BÄLTAD BAK

Men sen stog det:
ALLA BÄLTAD BAK

Fanns det ingen språkpolis i bilen som tyckte att det skulle stå "alla bältade bak"...? Sånt är tröttsamt:)

PH

Hähä, då finns det mycket att bli trött på :lol:
av Bitez
Bothner skrev:Bak går det att stänga av plinget och varningen på displayen endast på verkstad med hjälp av verkstadsdatorn. Fram går det bara att ha låg eller hög volym, inte att stänga av. Också det hos verkstad.

Jaha, då va alltså min bil levererad med avstängd pling varnare för baksätena... Märkligt att man har en funktion, men levererar bilen med den avstängd! ?:-/

För jag har iaf inte kontaktad ngn verkstad för att avaktivera bältesvarnarens pling för baksätespass.

hmmm....

Och för att nämna fram sätesvarnarna, så börjar plinget ganska lågt, men öker i takt med att bilen rullar.
Användarvisningsbild
av tjotto
Min bil plingar inte vid obältad bak, bara för obältat i framstolarna. Bak meddelar den tex höger bältad bak.

Är det någon modell som plingar bak?
Användarvisningsbild
av Bothner
Jag kan förtydliga att mitt baksäte varnade bara(Plingade) om det satt folk som avbältade sig innan bilen stog still. Om de inte satte på sig bältet från start var det bara textmeddelande på displayen.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Vilken volym är det som standard från fabrik, hög eller låg? Vet du ev kostnaden att ändra?
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]