- sön 02 dec 2007, 19:04
#154422
Att D5 skulle vara så mycket snabbare än 2,5T är nog mest vridkänslan, men sådär stor skillnad är det inte varken 0-100 (bensin 7,7, dieseln 8,5) eller 80-120 (dieseln 13,0 istf 14,0)
Dieseln är knappt 30% snålare.
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 070103.pdf
Jag tror inte att man sparar så mycket i slutändan på att köra diesel.
Sen är det väl mest vad man tycker är trevligast. Vissa gillar dieselns vrid, jag gillar den tystare bensinmotorn som jag tycker är mer välljudande och sofistikerad.
D5 har jag bara kört i S80:n och jag tycker inte om ljudet riktigt.
Men det är klart att jag vill ha mer krut i 2,5T!
kanske Volvo kommer med en mjukvaruupdate som får ner förbrukningen?
PH
Dieseln är knappt 30% snålare.
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 070103.pdf
Jag tror inte att man sparar så mycket i slutändan på att köra diesel.
Sen är det väl mest vad man tycker är trevligast. Vissa gillar dieselns vrid, jag gillar den tystare bensinmotorn som jag tycker är mer välljudande och sofistikerad.
D5 har jag bara kört i S80:n och jag tycker inte om ljudet riktigt.
Men det är klart att jag vill ha mer krut i 2,5T!
kanske Volvo kommer med en mjukvaruupdate som får ner förbrukningen?
PH
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24