Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pachipachihand
XC90_Executive skrev:Lycka till att hänga av en V70 T6 med en V70N D5! :wink:

Nya T6:an tycker jag går riktigt fint. Provat ha i "S"-läget förresten? Då rycker den på ännu bättre!

Den väger ju trots allt en hel del + awd + automt. Om den hade stuckit iväg iväg som tusan från 0 så hade det slitit väldigt mycket på drivlinan. Trots det så tycker både att den går bra från 0, men speciellt i fart! Låter gött med! :D

Vad snackar du om ett S läge? det fanns inte på den T6 AWD jag provkörde,inte enligt säljaren heller så`hur är det med den saken?
Användarvisningsbild
av mattes
Pachipachihand skrev:Vad snackar du om ett S läge? det fanns inte på den T6 AWD jag provkörde,inte enligt säljaren heller så`hur är det med den saken?
Pssss vad var det för sopig säljare.

Klart det finns ett S-läge. Man för växelväljaren till det manuella läget
och vips tänds det ett S i displayen.

Man skall alltså inte börja jogga upp och ner (plus och minus) med väljaren utan bara dra den till höger.

Går som tåget :lol:
av Pachipachihand
mattes skrev:
Pachipachihand skrev:Vad snackar du om ett S läge? det fanns inte på den T6 AWD jag provkörde,inte enligt säljaren heller så`hur är det med den saken?
Pssss vad var det för sopig säljare.

Klart det finns ett S-läge. Man för växelväljaren till det manuella läget
och vips tänds det ett S i displayen.

Man skall alltså inte börja jogga upp och ner (plus och minus) med väljaren utan bara dra den till höger.

Går som tåget :lol:

häftigt,synd jag missade det!
Användarvisningsbild
av wide
Vad tror ni chansen är att Heico eller nån annan företag. Släpper nån Värsting T6a i sammarbete med Volvo?
Skulle ju vara kul med en E85 med 400+ och lite paddlar till på ratten. Skulle ju komma lite närmare, det riktigt trevliga kärrorna från Merca, Bmw, och Audi...:)
av Pachipachihand
Att någon firma i sammarbete med Volvo skulle "hotta" upp bilar til försäljning har väl aldrig hänt tidigare,om du tänker på det Saab gör med Hirsch. Volvo har ju sagt upp sina sattsningar på R bilar. Att det blir tal om högpresterande volvos lär ju knappast vara troligt,även om många verkar vara intresserade av att spekulera i ämnet. Det mesta tyder ju ändå på att det inte finns någon marknad för dessa bilar se bara s60/v70 R vilket fiasko det varit för volvos försäljning. Även högpresterande bilar som Mercedes amg och Audi Rs versionerna går väldigt dåligt i USA där Volvo har sin viktigaste marknad. Men man kan ju alltid hoppas.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Grejen är ju mer att "R-konceptet" inte var tillräckligt populärt. Att dom slutar med R-modellerna behöver ju inte betyda att det aldrig kommer komma en högprestandaversion av någon modell. Men den kommer inte heta R.
Användarvisningsbild
av tjotto
Tyvärr ser vi ju idag att Ford plockar och fixar med volvos motorer och sedan sätter dom i en Ford. Se på focusen, vi kommer att få se i mondeon...
Användarvisningsbild
av wide
Kan det inte vara så att R bilarna inte var tillräckligt "unika". Bilarna var "onödigt" dyra och hade alldelse för lite effekt. 300 häst var ju minst 100 för lite för att få upp ögona på biltokiga penningstarka individer....
Användarvisningsbild
av wide
Nån som vet varför det tar så lång tid för "Chipparna" att ta fram lite roliga steg till denna modell?. Brukar ju komma ut kit innan bilarna är släppta.......
Användarvisningsbild
av mattes
wide skrev:Nån som vet varför det tar så lång tid för "Chipparna" att ta fram lite roliga steg till denna modell?. Brukar ju komma ut kit innan bilarna är släppta.......
Jag VET inte men jag kan spekulera :-)
Det är en ny motor så dom behöver låna någons T6: först.....

(Jag HAR iofs funderat på om jag skall låna ut min, men...)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]