Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ser ju faktiskt ut att vara något som kortsluter elektroderna på #3.. Kanske det som orsakade misständningarna.
Är det blöta bensin så borde det torka upp efter nån timme.
Men det är väl bara att sätta i ett friskt stift och åka ett tag och sen kolla igen hur det ser ut.
Har ingen aning om vad startvägran beror på, byggs det upp tryck i fuel rail som det ska?
Nej, jag lossade på inmuttern för att se om det var tryck, men inget tryck. När jag lyfter på röret så finns det bensin i.

Kanske sabbade jag packningarna, blötte med bensin, när jag satte ner hela railen. Tyckte dock att det borde bli blött om det läcker ut ur dörren. Tror kanske att spridare 3 är den som påverkade tändstift 3.
Klart, har spridare 3 fastnat i öppet läge blir det väl dåligt med tryck till de andra.. Men det borde ju inte bli värre än det var innan du lyfte railen.
Nu går det över min nivå :-)
Har inte nyare Volvo en tryckgivare som mäter bränsletrycket? Borde väl bli felkod om tryck saknas..?
Jo, var på Biltema och köpte en läsare. Fick
P0193 high fuel pressure bank 1
P062D fuel injector drive circuit bank 1
Gissar att det är stopp in till injectorern efter att jag tog bort och satte tillbaka fuel railen.
Hursomhelst så sprutade jag startgas vid massemätaren och provade att starta. Trött, men sprayade 1 gång till och då tände den i någon sekund. Så tändningen är nog fortsatt ok.
Läste att om man har haft fuel railen borta måste anslutningsröret bytas, men jag tänker att den borde väl starta i alla fall, möjligen gå lite orent om det kommer in luft.
Tar nog bort fuel railen och ser om jag kan få bort injectorerna eller om jag kan få tillbaka den på ett korrekt sätt.
Tog bort bränsle spridare röret igen
Förra gången satte jag bara tillbaka röret
Nu plockade jag bort alla packningar och monterade "nere" där spridarna satt.
Sedan på med röret (och tillbaka med tändspolarna och alla kontakter och bränsle skarv röret som är "one time" och då eg ska bytas.)

Tre ggr tändning på tändning av.
Sedan ett startförsök, två startförsök och tredje försöket startade den

Tycker den låter lite som en traktor
Körde en halvtimme på sparlåga
Fick tillbaka missfire cylinder 3 PENDING

Nu funderar jag på om jag ska våga försöka ta bort spridarna.
Tror att det är svårt att dra ur dem och är rädd att de sitter fast.

For nog sova på saken. :-D
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]