av Cotag - sön 06 sep 2020, 23:02
- sön 06 sep 2020, 23:02
Emissionsgarantin är väl på 5 år/8000 mil och utgången på din bil idag.
Ett icke auktoriserat motorbyte ökar antagligen inte heller viljan kring någon goodwill.
Något som eventuellt talar för en fortsatt auktoriserad service är mjukvaran, den har Volvo ju klyddat hit och dit med för att rädda situationen med sin kassa EGR-konstruktion.
En omständig variant är att beställa en Anpassad Basservice (oljebyte typ) -inkl. mjukvara- auktoriserat och låta verkstan på hörnet göra resten av underhållet. Detta borde, gissningsvis, kunna hålla eventuell goodwill kring EGR-system levande.
monza skrev: ↑sön 06 sep 2020, 20:23 En till fundering: PONERA att jag får VEA-vin i motorn om två år, kan vart jag servat bilen, påverka utgången, det vill säga huruvida Volvo tar kostnaden eller inte?Min bil var 4 år gammal och hade gått 13 500 mil vid första balansaxelbytet. Mekaren förklarade då att det inte fanns några garantier/goodwill att hämta.
Emissionsgarantin är väl på 5 år/8000 mil och utgången på din bil idag.
Ett icke auktoriserat motorbyte ökar antagligen inte heller viljan kring någon goodwill.
Något som eventuellt talar för en fortsatt auktoriserad service är mjukvaran, den har Volvo ju klyddat hit och dit med för att rädda situationen med sin kassa EGR-konstruktion.
En omständig variant är att beställa en Anpassad Basservice (oljebyte typ) -inkl. mjukvara- auktoriserat och låta verkstan på hörnet göra resten av underhållet. Detta borde, gissningsvis, kunna hålla eventuell goodwill kring EGR-system levande.
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64

- By Jgo