Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Angående detta med lukt. Det luktar som när dieselvärmaren går, typ fotogen. Därför jag hela tiden trott att det är värmaren.

Angående motorbytet så byttes den på grund av sprucket block. Då luktade det avgaser i kupén. Fattade jag rätt på Bilia så blandades kylvätska/avgaser. Det blev ett övertryck i kylsystem. Det luktar inte samma nu.

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Senast redigerad av 1 lappen69, redigerad totalt 0 gånger.
apersson850 skrev:Värmaren ska inte gå att starta om temperaturen är över 15°C.
Nej precis. Men nåt är det som ryker oavsett om det är -25C eller +25C.. :(

Men det är kanske så som det dryftats i tråden, att de är nåt annat som läcker. Man kan ju tycka att Bilia (varit inne på två service med detta felet) eller den andra verkstaden (vill inte skriva ut namn innan jag vet vart felet finns) borde hittat en läcka då..?
apersson850 skrev: tor 03 sep 2020, 11:59 Värmaren ska inte gå att starta om temperaturen är över 15°C.
Det kan väl vara fel på tempgivare/mjukvara/buss/relä osv så den går bezirk och alltid drar igång ändå.

Men om det är rätt säkring dragen så borde det inte gå.
VolvoB20 skrev:
apersson850 skrev: tor 03 sep 2020, 11:59 Värmaren ska inte gå att starta om temperaturen är över 15°C.
Det kan väl vara fel på tempgivare/mjukvara/buss/relä osv så den går bezirk och alltid drar igång ändå.

Men om det är rätt säkring dragen så borde det inte gå.
Jag drog säkring 10 i C-boxen. Det skall vad jag kunnat hitta vara säkringen till parkeringsvärmaren, och även det som länkades till med bild tidigare i tråden.

Detta med tempgivare skulle det ju kunna vara, men tycker att snubben i verkstaden som jobbar med dessa dagligen borde kollat det..?
240 med "specialvagnsnummer"

Har inget svar på din fråga men jä[…]

Ah just, 2014 är ju föregående. D&[…]

Den här gången är det faktiskt V[…]

Hej! Jag hade min 2017 XC60 på Volvo orgina[…]