- ons 08 aug 2018, 23:09
Jag har ägt ett par olika gamla Volvos och kört sammanlagt någonstans runt 20 000 mil i dessa. Ingen av dessa har taket rostat på pga stenskott. Menar ni att jag nu efter 15 år med körkort har börjat ligga för nära bakom andra trafikanter? Min V70 MY10 har gått 23 000 mil och hela kanten ovan rutan har jag fått rostlaga plus att den har stenskott mitt på taket där det såklart rostat direkt.
Nä jag köper helt enkelt inte att anledningen skulle vara min körstil. Min förra bruksbil (ej volvo) körde jag 10 000 mil med, inte en rostfläck, knappt ens ett stenskott faktiskt. Jag blev tyvärr lurad att testa Volvo igen efter ett uppehåll och det ångrar jag idag. Min bil går ju inte att sälja utan att lackera om taket och det är en kostnad jag inte kan ta i dagsläget, så jag får åka omkring i en "pundarbil".
Nä jag köper helt enkelt inte att anledningen skulle vara min körstil. Min förra bruksbil (ej volvo) körde jag 10 000 mil med, inte en rostfläck, knappt ens ett stenskott faktiskt. Jag blev tyvärr lurad att testa Volvo igen efter ett uppehåll och det ångrar jag idag. Min bil går ju inte att sälja utan att lackera om taket och det är en kostnad jag inte kan ta i dagsläget, så jag får åka omkring i en "pundarbil".