Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dannesk
daekol skrev:
Cox skrev:Sätt på er bältet problemet löst !
Läs mitt första inlägg istället för att slänga ur dig dumma kommentarer som inte bidrar med något.
Jag förstår inte heller problemet, hur långt/ofta brukar du flytta bilen så det blir störande?? Om det inte går att fixa ny varning via programvara och det är ett problem köp typ denna:
https://www.ebay.com/itm/Volvo-V60-V70- ... wu4BV3zsns
Användarvisningsbild
av apersson850
daekol skrev:
Läs mitt första inlägg istället för att slänga ur dig dumma kommentarer som inte bidrar med något.
Kommentaren är inte alls dum. Du skrev ju att det gällde att "flytta bilen", och det är ju rimligtvis en så kort sträcka att plinget inte borde spela någon roll. Är det inte det är det ju rimligt att ha bältet på. Själv kör jag rätt ofta utan bälte, när det ska rangeras släp hit och dit, och jag kanske skuttar in och ut ur bilen för att kolla vart jag ska ta vägen. Men då går aldrig bältesvarningen in, varken nu, efter uppdateringen, eller tidigare. Det går för sakta, helt enkelt.
av daekol
dannesk skrev:
daekol skrev:
Jag förstår inte heller problemet, hur långt/ofta brukar du flytta bilen så det blir störande?? Om det inte går att fixa ny varning via programvara och det är ett problem köp typ denna:
https://www.ebay.com/itm/Volvo-V60-V70- ... wu4BV3zsns
En sån är inte aktuellt. Då kommer jag störa mig på att jag inte får på mig bältet utan att först plocka bort den! ;)
apersson850 skrev:Kommentaren är inte alls dum. Du skrev ju att det gällde att "flytta bilen", och det är ju rimligtvis en så kort sträcka att plinget inte borde spela någon roll. Är det inte det är det ju rimligt att ha bältet på. Själv kör jag rätt ofta utan bälte, när det ska rangeras släp hit och dit, och jag kanske skuttar in och ut ur bilen för att kolla vart jag ska ta vägen. Men då går aldrig bältesvarningen in, varken nu, efter uppdateringen, eller tidigare. Det går för sakta, helt enkelt.
Min går igång så fort bilen rullar framåt, oavsett hastighet. Så med andra ord vid förflyttning på parkeringsplats framåt går den igång. Att den inte plingar för dig när du manövrerar släp är väl för att du antagligen backar med släpet och plinget slutar vid backning om jag minns rätt. :)
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, åtminstone med den mjukvara jag har nu (den har uppdaterats och därmed ändrat uppförandet på bältesvarningen) kan jag köra sakta längre än jag har brytt mig om att försöka utan att höra något pling alls. Framåt, alltså. Det är inte förrän jag sätter upp farten lite som det börjar plinga. Har det väl börjat måste jag nästan ner till stopp innan det slutar igen, men har jag väl kommit under gränsen så är det tyst så länge jag kör i släptrixarfart.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]