Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fränt men det behövs inte har en olds med 7500cc och en pipa som inte är för liten...
M a O bara kosmetika...
Fränt men det behövs inte har en olds med 7500cc och en pipa som inte är för liten...
M a O bara kosmetika...
Användarvisningsbild
av ER
Om den som demonterat gjort rätt så är det kapat framför bakaxeln vid markeringen som finns på röret i form av en bula/intryckning. Samma ställe som det kapas på när dom monterar drag och som Volvos halvsats är delat.
Sen vill du givetvis även ha det stora värmeskyddet som täcker hela bakändan och inte bara ena sidan.
ER skrev:Om den som demonterat gjort rätt så är det kapat framför bakaxeln vid markeringen som finns på röret i form av en bula/intryckning. Samma ställe som det kapas på när dom monterar drag och som Volvos halvsats är delat.
Sen vill du givetvis även ha det stora värmeskyddet som täcker hela bakändan och inte bara ena sidan.
Just det, lite surt om underredsmassan börjar brinna.
gooose skrev:deakol har du redan fixat beg avgasystem så borde det vara kapat på "rätt" ställe eller skall du köpa nytt grövre ?

//Gooose
Nix, som vanligt fastnade jag i nåt annat så köpte en 3-ekrad ratt från en V40 istället. :lol: Men tanken är att köpa ett begagnat från skroten men utbudet på dubbelpipigt från FWD modeller är lågt så därför har jag tänkt att skaffa ifrån en AWD istället och då får jag helt enkelt modda lite.
jag får väl citera min svåger..

Varför skall jag köpa snygga fälgar o annat att sätta på utsidan bilen
Det har ju bara alla andra glädje av att se Jag sitter inne i bilen och närjag kommer hem så står den i garaget
Bättre att lägga pengarna på insidan så att man får glädjas av ökad trivsel när man använder bilen

ytterligare ett sätt att se på saken hur man prioriterar

//Gooose
Håller nog med din svåger där och det är väl därför jag bara skjuter fram detta med dubbelpipigt hela tiden. Men har fastnat lite, en del av mig vill ha kvar 08-13 kofångaren bak och en annan del vill ha 14-16 kofångaren. Då jag inte har dubbelpipigt är ju detta ett beslut jag måste fatta om jag skall köpa nedre delen till min nuvarande eller facelifta med 14-16. Har ju redan bakljus från my14 så skulle ju inte vara fel med komplett kofångare men pengarna springer snabbt iväg.
Med det resonemanget kan man ju sluta gå till frisören och liknande.
Utsidan på bilen har i mitt tycke exakt lika mycket värde som insidan. Anser att det handlar om en helhetsbild, interiören kan vara hur modern o fräsch som helst men om inte utsidan "matchar" så faller även interiören.
Jag ångrar inte en sekund att jag bytte till dubbelpipigt på min bil, ej heller att jag köpte sportratt etc.
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

nej nej, den kommer nog inte passa V70 :oop[…]

Hej! Jag är nybörjare när det komm[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]