Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Robbi skrev:
least skrev:Håller inte med dig. 235 fungerar utmärkt i både barmark, slask och packad snö. Men visst, kör du på dina smala spikdäck du.
Jag får knappt upp min i 220 på Autobahn på torr mark men skulle aldrig våga 235 på is? Eller vad diskuterar vi? Bild
Bredden på däcken.............
av oldtimersmc
least skrev:Håller inte med dig. 235 fungerar utmärkt i både barmark, slask och packad snö. Men visst, kör du på dina smala spikdäck du.

Klart som fan att det går (åkte och reggbesiktigade min mustang med sådana däck) men det är inte bra och knappast något som man rekommenderar till andra. Som att gå med högklackar på vintern.

Ps åkte en vinter med rallydäck fulldubbat, Jesus vilket grepp tills snön försvann och dubben började vika sig då var det som att åka fiskebåt tills jag "snyggade till dem" med en vinkelslip.
Det är inte många som skulle rekommendera den bredden eller ens komma på tanken att åka på den bredden men det är ett fritt land...

Alla råd är inte goda på den här sidan heller.
av oldtimersmc
Å fan, då fanns det två...
Användarvisningsbild
av haggen
Jag kör med 225/55R17 på V70II och det är ett par cm fritt i alla lägen.
Troligen skulle även 235/55R17 fungera fint.

Synd att det blivit så mycket omoget tjafs på den här sidan

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]