Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kocken35
snepo skrev:
Kocken35 skrev:Om man bara kör med sensorer runt om

Och vill ha GPS. Tror du på dubbel din då och byta ut orginal stereon. Eller ska man montera den på ett annat sätt.
Jag köpte stereo på Tereteknik.se. Med originalfront,GPS. Ja det är en Android stereo. Sedan la jag till för trådlös backkamera. Såg att det fanns till flera märken. Jag har inte Volvo,så vet inte om det fanns till Volvo

Har mailat dem. Tack för tipset.
av Schmoyoho
Ang backkamera var det väl en medlem som installerade en sådan för inte allt för länge sen. Minns inte om det var en bil som redan hade RTI eller om det var en extern skärm men vill minnas slutresultatet var bra.
av intruder1400
Ett tips så hoppa över GPSen så länge ni inte får gratis uppdateringar !
Efter 3 fasta GPSer kör jag endast med Garmin pga fria uppdatering eller mobilen !
Finns inge tråkigare att man kör omvägar/fel pga kartorna inte hänger med ! :evil:
av andersuw
Fria kartuppdateringar finns till Volvos fasta navigatorer fr.o.m. MY -12, i alla fall på V70.
av matte75
patrick1977 skrev:
MarcusJ skrev:Annars verkar det vara något på G här:
http://www.bluepower.se/sv/produkter/lj ... 2009-2012/
Någon här som vet något om hur det går med Bluepower i P3-bilar?

Den var riktigt jävla snygg!!!!
Mailade Bluepower för 3 dagar sen men fortfarande inget svar från dom. Står ju att den släpps den 1/2 2017 men går inte att köpa via sidan .
VIKTIG MEDDELANDE! BLP-950 kommer att släppas Q1/Q2 2017. Vi tar endast emot förbeställningar via e-post. [email protected]
Betala säkert med kort
Maila oss, vi svarar snabbt!
Frågan är ju vad dom anser vara snabbt? :wink:
Användarvisningsbild
av batmac
matte75 skrev:
Mailade Bluepower för 3 dagar sen men fortfarande inget svar från dom. Står ju att den släpps den 1/2 2017 men går inte att köpa via sidan .
VIKTIG MEDDELANDE! BLP-950 kommer att släppas Q1/Q2 2017. Vi tar endast emot förbeställningar via e-post. [email protected]
Betala säkert med kort
Det är ju dock kvartal 1 / kvartal 2 jag förmodar att dom menar så det kan dröja innan den finns att få tag i. Jag undrar hur den integreras. Eftersom den döljer originalskärmen. Hittade ingen specifik info om det.
av matte75
batmac skrev:
matte75 skrev:
Betala säkert med kort
Det är ju dock kvartal 1 / kvartal 2 jag förmodar att dom menar så det kan dröja innan den finns att få tag i. Jag undrar hur den integreras. Eftersom den döljer originalskärmen. Hittade ingen specifik info om det.
Ja, det var ju lätt att förstå att dom menade kvartal :wink:
Frågade om monteringen och om det fanns fler bilder att få se, men som sagt inget svar ännu.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
batmac skrev:Det är ju dock kvartal 1 / kvartal 2 jag förmodar att dom menar så det kan dröja innan den finns att få tag i. Jag undrar hur den integreras. Eftersom den döljer originalskärmen. Hittade ingen specifik info om det.
Det enda rimliga är att originalenheten inkl. skärm monteras ur (inte sådär väldigt svårt) och ersätts med Bluepowers enhet. Hur den kommunicerar med resten av bilen för att få tillgång till alla menyer och inställningar vete katten...
av anna1984
Jag kollade med Volvo vad det skulle kosta med GPS och backkamera. Först var jag tvungen uppgradera till Sensus touch för att kunna få gps och backkamera. Kostnaden för allt Sensus touch, gps och backkamera skulle landa på runt 25.000 kr.
Jag köpte istället en Garmin 7 tums navigator med livstids uppdatering av kartor samt en trådlös Garmin backkamera som används till gps:en. Fungerar mycket bra. Sammanlagd kostnad för gps:en samt backkameran ca 5000kr. Installerade allt själv. Hyfsat enkelt.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... n#p1133486

Den bilen skulle jag personligen inte våga k[…]

https://www.youtube.com/watch?v=MhBzo9TUaBI

Om Bilia tar 900 för ett arbete hur litet det[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]