Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

StefanN skrev:Du har ju använt en slangskruvmejsel, inte direkt det rätta verktyget för att lossa detta.
Säg det till killen på Järnia som rekomenderade verktyget :) Själv är jag total nybörjare så det var svårt att bedömma. :oops:
Som nybörjare kan det vara bra att fråga (förutom om tillvägagångssätt och ev reservdelar) vad för slags verktyg som krävs innan arbetet påbörjas, då hade du fått svar från apersson850 tidigare. Medlemmarna här på forumet är vänliga och villiga att hjälpa till på alla nivåer som valln skrev. Det händer av och till att tonen hårdnar, men det brukar vara ett uttryck för livliga och engagerade diskussioner mellan erfarna och kunniga medlemmar som har olika förhållningssätt och erfarenheter av ämnet i fråga.
Jag har haft batteriet ute några gånger, även för byte till ett nytt, så jag vet precis hur det sitter.
Dessutom är jag nog ovanligt välförsedd med verktyg, säger somliga... Programmerare/eltekniker som privat äger tre olika momentnycklar hör tydligen inte till normen, har jag fått höra. Eller fyra hylsnyckelsatser eller vad det nu är, jag har nog tappat räkningen.
Men det är bra, det är sällan jag fattas något. Inte grannarna heller, för de kommer och lånar...
Transmissionsolja till M66

Hej, Frågan gäller en v70 2011, D3, ma[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]