Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Slasse
keroan skrev:Om du loggar in på minvolvo då? Där står ju allt som berör din bil. Står det där att du har serviceavtal?
Ja, det står att jag har serviceavtal (grön bock) och nu har jag lusläst mitt köpekontrakt och det står ingenting om att Volvokort är ett måste.

Nåja. Får väl åka och tala med dom igen på måndag. Sist jag frågade så visste dom inget.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av superpin
Imponerad av att du är så pass lugn trots att verkstan/säljaren behandlar dig som om du är en idiot. Eskalera frågan så lär ju någon med ansvar skämmas ögona ur sig och fixa till det omedelbart, om inte hela firman består av initiativlösa lallare..
Användarvisningsbild
av Slasse
superpin skrev:Imponerad av att du är så pass lugn trots att verkstan/säljaren behandlar dig som om du är en idiot. Eskalera frågan så lär ju någon med ansvar skämmas ögona ur sig och fixa till det omedelbart, om inte hela firman består av initiativlösa lallare..
Jag är ju övertygad att någon löser det här i slutändan. Säljaren som jag köpte bilen av jobbar inte kvar längre men någon annan ska väl kunna lösa detta åt mig? Fick serviceavtalet väldigt billigt samt räntan. Betalar 108kr/mån (199kr tror jag normalpris är) och låg ränta på lånet så i övrigt är jag nöjd.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Du har ju Volvokort. Du har dessutom betalat ett serviceavtal varje månad.
Finns inga som helst tvivel om att du har ett giltigt serviceavtal!
Din servicetekniker får ta på sig dumstruten och ställa sig i hörnet...
av Cox
Problemet ligger väl i att luvan till tekniker, inte kan ta betalt på annat sätt än kortterminalen ..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av keroan
Cox skrev:Problemet ligger väl i att luvan till tekniker, inte kan ta betalt på annat sätt än kortterminalen .. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ta betalt för vad? Servicen är ju redan betald via serviceavtalet. Jag har då aldrig visat upp nåt kort när jag servat bilen.
Användarvisningsbild
av joel80
Inte jag heller, behöver inte visa något kort eller "bevis" på mitt serviceavtal utan det har min servicetekniker koll på.

Hade ett garantijobb tidigare under året där det också byttes tändstift vilket inte ingick i garantiåtgärden (jag fick godkänna åtgärden... servicetekniken tyckte det var lika bra när det ändå var annat runtomkring som byttes.

Eftersom tändstiftsbyte ingår i nästa service och jag har serviceavtal fixade han ändå så att jag inte behövde betala för bytet. Eftersom det alltså ingick i mitt serviceavtal. (skulle göras nu på nästa service så det blev bara att det gjordes ett halvår tidigare.)

Inga krångel med något alls som jag behövde göra. Förstår inte hur dom krånglat till det så för dig. :(
av Mccartney
Om jag har förstått det rätt så ska du utföra servicen där du köpte bilen?

Jag köpte min volvo hos bilbengtsson och mitt serviceavtal gällde bara hos dem. (då blev det billigare 99kr).
Användarvisningsbild
av börne
Nä visa upp nåt gör inte jag heller!

Bokar servicen via Min Volvo... lämnar nyckel direkt till PST & brukar vänta på plats, går en sväng, kollar på lite bilar tar en gratis fika i restaurangen & ett par timmar senare ringer han & säger att bilen är klar, ska bara ta en provtur, du kan komma ner till vanliga stället. Går dit & får bilen framkörd, jag tackar & kör därifrån. Kan inte bli smidigare!

Hej. Nu är det -5 grader ute när detta p[…]

Transmissionsolja till M66

Ato24.de/en har den bäste "oljehittaren&[…]

Har du kört motor OCH kupevärmare nä[…]

EX60

Betalar 8750kr/mån för min CareByVolvo […]