Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Programvaran borde inte tappas bara för att bilen varit strömlös. Däremot kan det blivit något knas när den startade om som gjort att den gått in i något felsäkert läge.

Jag skulle gjort bilen strömlös igen, väntat några minuter och kopplat till batteriet igen. Med lite tur fungerar allting igen. Det är inte ovanligt att omstart löser diverse mjukvarufel. I alla fall ett tag tills nästa omstart behövs...

Om det inte hjälper är det nog läge för besök på volvoverkstan.
av oldtimersmc
Testat att lyfta minuspolen 20 min och det är ingen skillnad.
kodläsaren har smugit och gömt sig, såg den igår kväll.
av oldtimersmc
Även om några har hävdat motsatsen så verkar det vara så att bilen(sys) har återgått till någon form av "naken" programvara för all "extrautrustning från fabrik" är borta förutom det jag tidigare har nämnt så fins ingen cruise control det enda man kan göra med rattknapparna är att öka/minska volymen till stereon.
av Cox
Hm långskott, kan det vara snurrhjulet på spaken som lämnat in hängt sig på något sätt i det läget som är "tomt " och efter detta har du fått detta skumma fenomen

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Cox
Ska och ska... det var ett långskott men jag personligen hade testat en annan spak, lånat från annan bil för övrigt har jag inte sett i denna tråd att sensorerna inte fungerar

av oldtimersmc
Cox skrev:Ska och ska... det var ett långskott men jag personligen hade testat en annan spak, lånat från annan bil för övrigt har jag inte sett i denna tråd att sensorerna inte fungerar

Du skjuter som en älgjägare:-)

Jo backcensorer rattknappar antagligen även regnsensorn rubbet är borta... Den är "som ett nybadat barn"
Skall se om ngn plint har glidit isär i smband med att jag bytte termostat när batteriet var bortkopplat.
av Cox
Tillräckligt många skott så träffar man det är nog där det ligger lätt hänt att nått lossnar, är det ingen som bor i närheten som förfogar över en vida ?

av oldtimersmc
Skjuter mest med större handkanon numera, svårt men kul som fan :)

Har en i MC klubben som har en men träffar inte honom nu på ett tag (vi jobbar lite olika). Med vida så kan man säkert se om det är ngn problem med kommunikationen mellan de olika enheterna i bilen. Men programvara lär man inte kunna tanka ner utan att ha tillgång till Volvos abonnemang...
Nu sova upp 04 40
av oldtimersmc
Talade med Volvo o de ville ta in den för felsökning, gasp...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]