Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har inte provat, men jag skulle tro det. Sådana resväskor är knappast höga nog för att det lutande bakfönstret ska vara ett problem.
Det skilde sex läskbackar mellan dagens V70 och V90, när Teknikens värld testade. 35 mot 41. Där märks den lutande bakluckan.
Nja tror bagaget blir för litet när vi reser, egentligen ganska konstigt med två vuxna och två barn, men bagaget har alltid blivit fullt även innan vi skaffade hund som nu tar halva bagaget och jag tycker inte om takboxar så ibland är det lite kris när man packar, Suv eller minibussar har inte känns så lockande. Vad finns det då för alternativ om man vill ha en stor kombi i framtiden, för mig är drömmen ganska klar och den har fler än fyra cylindrar :D
E 400 4Matic inte för jag behöver fyrhjulsdriften men jag vill inte åka bakhjulsdrift.
http://teknikensvarld.se/nya-mercedes-e ... lm-306528/
Slasse skrev:Som topic lyder. Vilka kommer fortsätta med Volvo när det blir dags att byta? Själv så har jag ju en Classic med nästan all utrustning som gick att få och betalade under 400k för den bilen vilket är löjligt billigt om man jämför listpris något år tidigare.

Även om jag snålar in på några "onödiga" tillbehör (som Bower & Wilkins) så hamnar jag på nästan 500k för "samma" bil. Ganska rejält mycket dyrare än vad den kostar nu. Får man helt enkelt acceptera en lägre utrustad bil när det blir dags att byta om 3-4 år?
Tror vi resonerade ganska lika då jag kör i princip samma vagn som du mest eftersom den skulle utgå?
Slasse skrev:Som topic lyder. Vilka kommer fortsätta med Volvo när det blir dags att byta? Själv så har jag ju en Classic med nästan all utrustning som gick att få och betalade under 400k för den bilen vilket är löjligt billigt om man jämför listpris något år tidigare.

Även om jag snålar in på några "onödiga" tillbehör (som Bower & Wilkins) så hamnar jag på nästan 500k för "samma" bil. Ganska rejält mycket dyrare än vad den kostar nu. Får man helt enkelt acceptera en lägre utrustad bil när det blir dags att byta om 3-4 år?
Har också en Classic och är väldigt nöjd. Om 3-4 år kanske det dessutom kommer ett facelift så jag tror priset kommer ligga högt med lite go utrustning.

Ang. V90CC är jag väldigt besviken. Tycker att bilar med lutning baktill V60 / V90 ser bäst ut i R-design utförande. Varken V60 eller V90 gör sej bra som CC modell. XC60 tycker jag är en "tjejbil" så det är inget alternativ. Har haft V60R innan XC70:n men har nu blivit så bortskämd med XC70 att jag inte kan tänka mej en mindre bil.

Dessutom tycker jag inte man reagerar på V90:n när man ser den utan att den smälter in bland Audi och BMW. S90 ser bättre ut men är för liten, så kort och gott, det blir nog ingen Volvo nästa gång och då har mina tidigare 5 bilar varit Volvo. Lekte lite i datorn och kom fram till att fixar dom en rak bakdel på V90CC så blir det nästa bil "oavsett" kostnad :D
Bilagor
boss.jpg
boss.jpg (109.98 KiB) Visad 499 gånger
landscape-1473953000-198319-new-volvo-v90-cross-country-location.jpg
landscape-1473953000-198319-new-volvo-v90-cross-country-location.jpg (79.22 KiB) Visad 497 gånger
Zink skrev:

Har också en Classic och är väldigt nöjd. Om 3-4 år kanske det dessutom kommer ett facelift så jag tror priset kommer ligga högt med lite go utrustning.

Ang. V90CC är jag väldigt besviken. Tycker att bilar med lutning baktill V60 / V90 ser bäst ut i R-design utförande. Varken V60 eller V90 gör sej bra som CC modell. XC60 tycker jag är en "tjejbil" så det är inget alternativ. Har haft V60R innan XC70:n men har nu blivit så bortskämd med XC70 att jag inte kan tänka mej en mindre bil.

Dessutom tycker jag inte man reagerar på V90:n när man ser den utan att den smälter in bland Audi och BMW. S90 ser bättre ut men är för liten, så kort och gott, det blir nog ingen Volvo nästa gång och då har mina tidigare 5 bilar varit Volvo. Lekte lite i datorn och kom fram till att fixar dom en rak bakdel på V90CC så blir det nästa bil "oavsett" kostnad :D
Den skulle jag velat haft. Om den inte varit så förbenat dyr dvs. :)
Raka baken på bilden ovan ser förjävlig ut.

Skulle jag helt plötsligt vinna en massa cash så skulle ev en maxutrustad V90 T8 va intressant, men som beg snikversion för att om tre år kanske ha råd är mycket tveksamt. Då lockar en V60 med "lagom" utrustning mer om det finns bensinversion med lagom effekt att hitta, säljs ju nästan bara diesel, blir jobbigt framöver att hitta det man vill ha!
Senast redigerad av 1 börne, redigerad totalt 0 gånger.

Du borde rimligen kunna testa att koppla ur ABS-mo[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]