Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jojje62 skrev:Polstars sida är lite rörig, men den finns-

https://www.polestar.com/se/product/xc7 ... atic-2014/
Nej, den var på den modell som har 163hk i originalutförande.

Min är inte Drive-E

/Söder
Perra83 skrev:Enligt Polestars svenska sida.
Valde XC70 D4 DRIVe FWD Automat 2014.
Optimering finns.

Bild
Den nya D4 har 181hk i grundutförande, så det är inte den.

/Söder
Jag har läst lite mer om Polestar nu, och då lite om "nya optimeringen", https://www.polestar.com/se/2016/06/14/ ... naagonsin/

Visserligen är detta en text för XC90, men, är det så att det komma nya typer optimeringar även till äldre bilar?

Som jag förstått det, så finns det även andra sorters optimeringar att skaffa till en Volvo. Hur är de, och varför är det t.ex. självklart att man ska ha Polestar och inte något annat?

/Söder
StefanN skrev:Det är bara Polestar som är godkänt och som du kan regbesikta med.
OK. Handlaren sa att man "skulle" regbesiktiga bilen efter en optimering, men, "tja, det gör man ju lite som man vill." typ.

Vad händer nästa gång man kommer till besiktningen, och man har det där märket bak, och man har inte regbisktigast bilen vid optimeringen?

/Söder
soder skrev:
StefanN skrev:Det är bara Polestar som är godkänt och som du kan regbesikta med.
OK. Handlaren sa att man "skulle" regbesiktiga bilen efter en optimering, men, "tja, det gör man ju lite som man vill." typ.

Vad händer nästa gång man kommer till besiktningen, och man har det där märket bak, och man har inte regbisktigast bilen vid optimeringen?

/Söder
Ingenting,har nyligen besiktat min s80 2010. BSR optimerad. De ser inte att du har trimmat
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]