Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
Lövet skrev:Stolarna är fantastiska absolut. Bland de bästa som finns (iaf Vector/Aero stolarna) Men bilen är smal och utrymmet för ben i baksätet är inte mycket att hurra över jämfört med hur effektivt förpackade dagens mellanklassare är.

Hundbensrosten är bannemig magisk. Tror knappt jag sett en 9-5 utan den. Synd på en annars fin och säker bil.

Jag följer denna tråd med spänning, letar själv bil med nästan exakt samma förutsättningar. Är faktiskt helt billös nu (men lånar ovannämnda V70 T5 så länge)
Ja sportstolarna är svårslagna 8)

Nu sitter jag extremt sällan i baksätet i någon av våra bilar, men känns inte som det skiljer särskillt mkt där.

Ja tyvärr är rosten svår löst problem, lackade om båda bakskärmarna för drygt 2 år sedan men det börjar så smått komma till baka bubblor igen :(
av sparwen
Verdi skrev:
Tänkte vinterförvara M2:an i vinter. Men egentligen spelar det ingen roll. Även om jag skulle få för mig att sälja den så blir det nog nåt billigare som får stå hemma på uppfarten just i vinter. När hon börjar jobba igen får hon tillbaka "sin" XC70. :)

Den "nya" XC70:n har jag tänkt köra till vardags då den har fräscha vinterdäck, garantier osv osv. Plus att den är dyrare och behöver användas regelbundet för att det ska kännas bra i magen.
Så de egentligen borde en mindre bil räcka/duga då ni ändå har kvar Volvon om hela familjen ska iväg?
Känns spontant som det är lättare att sälja en mindre bil också, om du skulle köpa t.ex en Golf.
av Verdi
Golf kan vara aktuellt men då kommer nog diskussionen om säkerhet igen... :)

Den här XC70:n har jag kollat lite på. Har bra historik. Egentligen bara två brukare. Först leasad i 5 år och sen varit ägd 3 år av en privatperson på Lidingö. Och så har den värmare, vinterhjul, skinn, svart...

http://www.bytbil.com/stockholms-lan/pe ... 08-9942380

Tror en D5 är hyfsat lättsåld också även om skatten börjar bli kännbar i förhållande till priset.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Verdi skrev:Golf kan vara aktuellt men då kommer nog diskussionen om säkerhet igen... :)

Den här XC70:n har jag kollat lite på. Har bra historik. Egentligen bara två brukare. Först leasad i 5 år och sen varit ägd 3 år av en privatperson på Lidingö. Och så har den värmare, vinterhjul, skinn, svart...

Tror en D5 är hyfsat lättsåld också även om skatten börjar bli kännbar i förhållande till priset.
Kolla så att värmaren verkligen funkar om du slår till på en diesel. Är den trasig kommer det bli kallt...
av Verdi
fjohan82 skrev:
Verdi skrev:Golf kan vara aktuellt men då kommer nog diskussionen om säkerhet igen... :)

Kolla så att värmaren verkligen funkar om du slår till på en diesel. Är den trasig kommer det bli kallt...
Har dålig koll. Är det vanligt att de inte fungerar? Kanske bättre att köpa en med elektrisk värmare?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Verdi skrev:
fjohan82 skrev:

Har dålig koll. Är det vanligt att de inte fungerar? Kanske bättre att köpa en med elektrisk värmare?
Vet inte hur det är med 70-serien (någon annan kan säker svara på det), men jag fick laga min (V50 MY11) i vintras. Bland annat hade brännkammaren spruckit, kostade ca 7000 att få ordning på den med jobb och alla delar.

Om ni endast ska ha den över denna vinter och inte kommer parkera nattetid när det är riktigt kallt, där det inte går att koppla, hade jag gått på en med elektrisk värmare.
Användarvisningsbild
av apersson850
När jag köpte min bil hade alla dieslar som såldes i Sverige bränsledriven värmare. Elektrisk var extra utrustning, däremot.
Användarvisningsbild
av apersson850
Eftersom det här är ett Volvoforum, och denna avdelningen för S80, V70 och XC70, var det förstås de modellerna jag avsåg. Övriga ting har jag inte koll på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]