Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

qsecofr skrev:Jag har ingen list där heller. Kan man köpa det på bilia?

Tapatalked.
Går fint, jag fick en monterad i vintras i förebyggande syfte på min. Kostade strax över hundringen om jag inte minns fel. Tror artikelnumret är 9154842. :)
Ruergård skrev:
qsecofr skrev:Jag har ingen list där heller. Kan man köpa det på bilia?

Tapatalked.
Går fint, jag fick en monterad i vintras i förebyggande syfte på min. Kostade strax över hundringen om jag inte minns fel. Tror artikelnumret är 9154842. :)
Kanon, tack.

Tapatalked.
Uninium skrev:Ofan,det lär jag kolla upp och hoppas att dom fixar åt mig. Ställde nämligen denna fråga i rätt avdelning för ett bra tag sen men fick aldrig svar. Då blir det att brassa in direkt på måndag och höra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Humm... Min V40MY15 får blöt sidoruta efter tvätt eller regn, när jag kommer hem till garaget och rullar ner rutan för att öppna så är den blöt när jag stänger den efteråt, är det det vi pratar om?
jwiss skrev:
Uninium skrev:Ofan,det lär jag kolla upp och hoppas att dom fixar åt mig. Ställde nämligen denna fråga i rätt avdelning för ett bra tag sen men fick aldrig svar. Då blir det att brassa in direkt på måndag och höra.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Humm... Min V40MY15 får blöt sidoruta efter tvätt eller regn, när jag kommer hem till garaget och rullar ner rutan för att öppna så är den blöt när jag stänger den efteråt, är det det vi pratar om?
Om det är på insidan, så ja.
Vatten som kommer in via bagageluckan när man öppnar den efter tvätt eller regn åtgärdas
mycket riktigt med en gummilist som ska sitta i området mellan taket och bagageöppningen.
Satte dit en sådan vid förra servicen och det kostade 129kr.
Kontrollerat efter både hällregn och tvätt och det rinner på vackert bredvid nu och inget vatten
droppar längre från hårdplasten i taket.
Det här med läckage vid bakluckan: Är det något som är fixat på senare årsmodeller (t.ex. min MY -15). Det borde det ju rimligen vara men man vet aldrig. Annars är det ju läge för mig att ta tag i saken nu.
HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]

TS har ju kört ett år,radera och spar c[…]

Snackade med min svåger som tydligen hadde s[…]

Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]