Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
MarcusJ skrev: Det vore ju ännu häftigare om man kan byta även mittkonsolen och slippa den gamla stereon helt, men det lär bli tufft att få databussarna att fungera...
Låter ju bara dumt och inte häftigt alls. All bilkonfiguration, färddator och klimatanläggningen ligger ju i mittkonsolens display.

Jag skulle inte vilja ta bort dessa funktioner, tex inställd temp eller elstolar.. för de lär ju aldrig integreas i Pioneer stereon.

Jag tycker det är lysande som det blev med två displayer.
Ahh, ser att jag förstod TS lite fel när svarade, ja detta är ju en liten annan femma :) Upp med modden på Swespeed sen med, även de lär bli mäkta glada :)
Hatten av for dette prosjektet! Bilen ser bra slaktet ut innvendig på bilde #2. :shock:
Micce1980 skrev:Ahh, ser att jag förstod TS lite fel när svarade, ja detta är ju en liten annan femma :) Upp med modden på Swespeed sen med, även de lär bli mäkta glada :)
Är inte med där dessvärre..
Om du är så har du mitt tillstånd att kopiera över dit..
Om du vill alltså :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för alla uppmuntrande kommentarer!
Vill bara dra en snabb sammanfattning..
Det här var faktiskt inte så svårt som det såg ut!
Den större delen av arbetet var ju mest montera av och sen på!
Jag är bara en simpel 21årig lastbilschaufför som har dehär som en liten hobby, så var inte rädda för att testa på själva om ni är sugna :)

wallbeeek skrev:Imponerande! :D Du har inte fler bilder på monteringen, du skrev du fick smalna av stereon?
Tack tack!
Tyvär är jag jävligt värdelös på att stanna upp och ta bilder när jag väl är uppe i nått :/
Men alla stereoapparater är ju olika "djupa" och i mitt fall behövde jag modifiera, behövs nog inte på alla!
Men de jag gjorde var att plocka av plåtlocket på stereon och sedan böja ner kanterna på den(svårt att förklara)..
Det är ju ganska så mycket "dött" utrymme i en 2-din stereo, så längst in bakom stereon så tar den nog bara lite mer plats än en 1-din stereo!

När jag börjar fippla med rattstyrning sen så kan jag ta bild när den är ute :)

Bakom handskfacket.

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta?

Låtit Bilia Strängnäs byta huvudba[…]

B230fk banjoanslutningar

Har hittat rätt bult nu äntligen, ifall […]