Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
andersuw skrev:Rad nummer två t.o.m. fyra skall dock inte som här avbrytas av några CR. Dessa rader är egentligen en enda som blir avbruten ovan till följd av hur forumeditorn fungerar.
Det har nog inte med forumeditorn att göra. På mina bildskärmar, med upplösningen 2560 * 1440, visas de som en enda rad.
av andersuw
Bra det. Då skall vi inte skylla på forumeditorn utan bara (i vissa fall) på bristande skärmupplösning i kombination med word-wrapping. :D

Jag har nu ändrat detta i det inlägg där jag visar hur syntaxen ser ut.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag provade att stoppa in din varningstextrad på de närmaste kamerorna här, men det gör ingen skillnad. Samma varningsavstånd oavsett vad jag skriver på raden där det ska stå hur många sekunder före det ska vara. Det är också samma avstånd som jag får utan den raden i waypointbeskrivningen.

Antingen supportar inte mitt system den här metoden eller så har det en annorlunda metod. Min bil är för gammal för att ha funktionen att kunna exportera waypoints till ett USB-minne, så jag kan inte se hur den själv tycker att en GPX ska se ut. Den funktionen kom med ÄT-1446.
av andersuw
Provade du att kopiera alla mina rader exakt som jag angav dem (så när som på värdet för namn, lat och lon)? När jag experimenterade med detta märkte jag att systemet var extremt kinkigt. Allt måste anges precis som det förväntade sig. Det räcker inte alls med att bara stoppa in den rad där tidsparametern anges. Resten måste också finnas med, inklusive filheadern. Annars funkar det inte.
Användarvisningsbild
av apersson850
Kanske därför då. För jag lade ihop din info med den som redan finns i min fil, där det bland annat står att Creator är Mapsource osv. I en rätt utförd XMl-applikation läser och använder man det man bryr sig om och förstår sig på, och struntar i resten. Men den här är kanske inte bra kodad på det sättet.
av andersuw
Ja så tänkte jag också. Och eftersom det kunde bespara mig en del redigeringsmöda provade jag till att börja med en del andra "file headers". Men si det gick inte alls.

Testa gärna att ta min exempelfil rakt av, men med värden för lat och lon som passar för dig att testa mot förstås. Behöver ju inte vara en fartkamera utan kan vara vilken punkt som helst som är maximalt bekväm för teständamål. Då får vi i alla fall veta om det hela funkar även på föregående navigatorgeneration eller inte.
av andersuw
Utmärkt! Så vad väntar du på? Det är ju en fråga av central vikt för det allmänna Volvovetandet. :D

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]