Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick ut "plastbiten" genom att ta bort lamphållaren för halvljuset (Obs! Vill påpeka här att jag har H7 då jag inte har xenonstrålkastare vilket jag ser att du har).
Lamphållaren tog jag bort genom att böja upp metalflikarna med en liten platt skruvmejsel som låser fast den i reflektorn. Sedan så lirkar man ut plastbiten, böjer tillbaka metalflikarna med en tång och trycker tillbaka lamphållaren.
https://www.dropbox.com/s/8y5jdr06delyr ... 9.jpg?dl=0
Kan inte se bilden, föreviga den här istället :)

-Tryck på citera
-Sudda ut texten, komplettera eller vad som passar i syftet
-Tryck på ladda upp bilaga, under till vänster där du skriver text
-Bläddra
-Bifoga
IceAck skrev:Jag fick ut "plastbiten" genom att ta bort lamphållaren för halvljuset (Obs! Vill påpeka här att jag har H7 då jag inte har xenonstrålkastare vilket jag ser att du har).
Lamphållaren tog jag bort genom att böja upp metalflikarna med en liten platt skruvmejsel som låser fast den i reflektorn. Sedan så lirkar man ut plastbiten, böjer tillbaka metalflikarna med en tång och trycker tillbaka lamphållaren.
https://www.dropbox.com/s/8y5jdr06delyr ... 9.jpg?dl=0

Okej, jag har h7 i fjärrstrålkastaren så det kan ju funka. Men poängen är ju att jag vill sätta dit den. Hur gjorde du det, eller det funkar genom det hålet?
Böj till några bitar av tunnplåt med dubbelhäftande tejp på toppen, in med de och lirka dit plastbiten på plats, för att lossa tejpen
använd en bit av plåt utan tejp för att hålla linsen på plats medan du rycker bort de andra, har gjort det några gånger

Själv använde jag tunna remsor av 5mm plåt, det som blir över när man har skurit i vattenskärmaskin, men det funkar med
rundstång eller liknande
b0dd3 skrev:
Okej, jag har h7 i fjärrstrålkastaren så det kan ju funka. Men poängen är ju att jag vill sätta dit den. Hur gjorde du det, eller det funkar genom det hålet?
Jag kör utan. Tog bort på andra sidan med för att det skulle se likadant ut på båda sidorna.

Micce1980 skrev:

Kan inte se bilden, föreviga den här istället :)

-Tryck på citera
-Sudda ut texten, komplettera eller vad som passar i syftet
-Tryck på ladda upp bilaga, under till vänster där du skriver text
-Bläddra
-Bifoga

Testar tipset nästa gång tillfälle ges att få ladda upp en bild. :mrgreen:
Vet att jag försökte nån gång förr men att det inte ville sig. Kanske för att man sitter på mobil enhet?
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]