- ons 10 feb 2016, 10:42
At låsekassene i Volvo knapt tåler minusgrader er ikke noe pluss.
Vil få skryte litt av bilen også; 4wd`n fungerer meget bra, og D5 motoren (205hk) har et veldig behagelig drag.
least skrev:Intressant vad olika man klassar kvalitet.Hei! Må få si at jeg kun har denne ene Volvoen som min referanse. Og har tidligere kjørt div MB, nå eldre modeller. Savner den mjuke plasten, og den riktiga lyden av å åpne/stenge døren, i Volvoen min er det mer hardplast. Men ellers går det mer på subjektiv oppfatning av kvalitet i alle komponenter. Brytere til vindu, alle andre brytere etc.. Og noe som skiller er selvsagt bakhjulstrekk vs framhjulstrekk, det river mer i karossen på sistnevnte. MEN, helt enig i at skal man sammenlikne tilsvarende MB som nevnte Volvo (motorkraft, 4wd etc, da koster det såpass mye mer at det ikke er reelt. For meg er ikke masse fancy utstyr viktig, mer at enhver komponent holder god kvalitet og tåler godt nordisk klima, med mye skiftende temp.
Skulle vara kul att få få veta vad GBXC i Norge det är som lyfter Mercedes över Volvo i kvalitet?
Materialkvalitet, körkvalitet, hållbarhet över tid eller vad?
Självklart finns det superfina Mercedes, men dessa bilar har ofta ett mycket högre pris jämfört med Volvo.
En vanlig Mercedes i mellanklassen tycker iaf inte jag håller vidare hög kvalitet om man tar hänsyn till priset.
At låsekassene i Volvo knapt tåler minusgrader er ikke noe pluss.
Vil få skryte litt av bilen også; 4wd`n fungerer meget bra, og D5 motoren (205hk) har et veldig behagelig drag.
"Audin från helvetet", "Audin som försökte döda mig", "Audi - Another Useless Damn Invention" eller "Audi, ett märke som inte borde existera"
- By LundgrenR