Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Får ta en extra titt imorgon, den kan ha hamnat i spegeln när Volvo fick återmontera backspegeln inkl. fäste (det släppte ett tag efter rutbyte...). Kollar på kabeldiagrammet och det kontaktstycket ska finnas där uppe någonstans.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Kablaget finns där inne i taket någonstans. Jag fick rota runt i en halvtimme innan jag hittade rätt! Det fanns både längre in och längre åt sidan än vad Volvos monteringsanvisning angav. Du riskerar lite skrapsår på handen, men det är därinne någonstans!
av matsén
Någon kunnig här inne på forumet som vet om det sitter någon modul, typ UEM i en innerbackspegel på en Volvo med Y20 plattan. Vet att det satt en UEM bakom spegeln på bilarna med P2 plattan.
Anledningen till att jag frågar är följande: -Fungerar det att ersätta en automatiskt avbländbar innerbackspegel med en från skroten om mjukvaran laddas på nytt efter bytet?
//PM
Användarvisningsbild
av Steffe3
Eftersom det inte verkar behövas någon mjukvara alls (jag har inte laddat någon, och har en ramlös med kompass som fungerar perfekt), så borde det gå bra.
av matsén
@Steffe3; Tack för snabbt svar! Vilken spegel hade du innan? Manuell eller en "tjock" med automatisk avbländning?
//PM
Användarvisningsbild
av Steffe3
Har gått från den gamla manuella till den nya automatiska ramlösa :) Hade en till V40 däremellan, men där funkade bara kompassen, inte avbländningen. Dock inte så förvånade.
av matsén
Steffe3; Jättetack! Utan dina inlägg hade jag nog inte haft modet att testa en från skroten.
Nu sitter det en fin begagnad automatiskt avbländbar innerbackspegel från skroten som ersatt min automatiskt avbländbara innerbackspegel med kompass. Provade lite snabbt i mörkt garage och med ficklampa och den verkar blända av som den ska.
//PM
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]