Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Johanssonhenrik78 skrev:Fick bärga bilen(XC70 uttagen i november) till närmaste station idag för påfyllning av diesel.
Hade tre streck på bränslemätaren(26,7% enl OBD-läsare) och dte=200Km

Det mest retsamma är att jag inte fått information om detta via vare sig brev eller tel/mail......
Är det en företagsbil(ej privat)? kan vara förklaringen..
Jag ska in med min den 28:e.

När man får soppatorsk, vad är anledningen? Är det slut på soppa eller är det nåt annat fel som gör att inte motorn suger i sig det sista från tanken?

Tänkte nämligen nolla trippmätaren vid tankning och sen tanka efter ~80 mil nånting om den får i sig all soppa men efter ~45 mil om den inte gör det.
Verdi skrev:Jag ska in med min den 28:e.

När man får soppatorsk, vad är anledningen? Är det slut på soppa eller är det nåt annat fel som gör att inte motorn suger i sig det sista från tanken?

Tänkte nämligen nolla trippmätaren vid tankning och sen tanka efter ~80 mil nånting om den får i sig all soppa men efter ~45 mil om den inte gör det.
Bra fråga

Det gick i 66 liter diesel då min stannade och jag fick ta bärgaren till macken, så det var inte slut på bränsle och tankmätaren visade två streck

Testade att ladda när bilen hade stått […]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]