Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Rillee skrev:Driver ni med oss varför har ni så mycket verktyg med er?
Varför tror du att vi driver med dig? :roll: Jag har ju redan besvarat din fråga: För att kunna åtgärda saker när man är på resa och för att det är bekvämt att ha dem i bilen även när man mekar på hemmaplan om man inte har ett eget garage där man kan förvara grejerna.
Senast redigerad av 3 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
av andersuw
börne skrev:
andersuw skrev:Jag tillhör dem som åker omkring med bilen full av verktyg...............

En jävla lång lista....................
Får du plats i bilen :-O)
Varför undrar du det? :roll: Inget av det jag har med mig inkräktar ju på minsta sätt på sittutrymmet i bilen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Morakniv är förvisso en kniv men även ett rent verktyg, får vara en bra nitisk polis som anmärker på den när den ligger i bagaget dessutom. Varje snickare mm har ju dessa på sig överallt, för att det är ett verktyg så går det. Men ja det är lättare att prata sig ur en nitisk polis om man har en kniv i ett multiverktyg med tång mm i samma konstruktion. Har med en morakniv i bagaget vid reservhjulet

För övrigt finns ju denna tråden "Vad har ni för "lös" säkerhetsutrustning i bilen? " :wink:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +blixtljus
av andersuw
Micce1980 skrev:Morakniv är förvisso en kniv men även ett rent verktyg, får vara en bra nitisk polis som anmärker på den när den ligger i bagaget dessutom. Varje snickare mm har ju dessa på sig överallt, för att det är ett verktyg så går det. Men ja det är lättare att prata sig ur en nitisk polis om man har en kniv i ett multiverktyg med tång mm i samma konstruktion. Har med en morakniv i bagaget vid reservhjulet
Ja, jag tror det måste vara en smått övernitisk polis för att bråka om morakniven, särskilt om den ligger i verktygsväskan under lastgolvet snarare än i handskfacket.
Micce1980 skrev:För övrigt finns ju denna tråden "Vad har ni för "lös" säkerhetsutrustning i bilen? " :wink:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... +blixtljus
Fin lista. En själsfrände ser det ut som. :D
Användarvisningsbild
av Perra83
Förr hade ja mer grejer än va ja har nu.

Nu har jag bara en Leatherman multikniv. Mobilladdare som svågern använder, reflexväst, hylsa till låsbultarna och papper. Vet inte ens om det finns nått verktyg för att lossa hjulbultarna? Kompressorn har ja provkört och den funkar. Sen finns det lite vagnmynt och en penna.
Inget får ligga och skallra!
Användarvisningsbild
av Micce1980
andersuw skrev: Fin lista. En själsfrände ser det ut som. :D
Hehe ja den är jag stolt över, har skrivit att jag inte har katastroftankar men hatar att vara strandsatt. Men det viktigaste är att kunna använda det man har med annars är det bara en belastning både när det inte använd och när det ska användas. Har fått användning av det mesta på ett eller annat sätt, blixtljuset har behövts och reflexvästen likaså när bilen som sambon färdades i en bit framför fick slut på bränsle i en väl trafikerad rondell i rusningstrafik. Verktygen har än så länge i princip bara använts i garaget samt att de behövts i yrkeslivet en del.

Viktigast är ändå att ha med vatten tycker jag. Vill du så klistra gärna in din lista i andra tråden
Användarvisningsbild
av Bosse78
i min gamla 940 hade jag en stor verktygslåda med i stort sätt allt man kan behöva sen en hel del reservdelar: generator, startmotor, tändmodul, tändspole, fördelare, tändkablar, tändstift ja u name it... I nya har man ju volvo on call knappen bara :D
Användarvisningsbild
av palmqvist
hmmm verktyg i bilen känns som det var ett tag sedan man hade, har iofs några ett fälgkors, t10 - t30 torx mejsel, 10 ans ringnyckel så man kan lossa batteriet o ett fiskben sen är det bra tror jag litar på volvoassistans om några jobbigare prylar uppstår har fått hjälp av dem i både Tyskland, Holland o Italien tror de håller i de flesta europeiska länder

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]