Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jiffi
Inte stötig men summum chassit känns mer passande på bilen. Fattar inte als poängen med "sport" på en xc70 överhuvud taget då det är en bil som är sååååå långt i från sportighet man kan komma. Tycker därför man skall maxa alla komfort attribut så mycket som möjligt.
av Z28
jiffi skrev:Inte stötig men summum chassit känns mer passande på bilen. Fattar inte als poängen med "sport" på en xc70 överhuvud taget då det är en bil som är sååååå långt i från sportighet man kan komma. Tycker därför man skall maxa alla komfort attribut så mycket som möjligt.
Ok.. Men 19" hjul är ok då?
Varför har Volvo car sverige plockat bort four-c & inscription ventilerade stolar på svenska marknaden?? De finns ju på de flesta andra marknader men inte i Sverige. Jag hade gärna sett en till variant typ " XC70 Classic Inscription" som ett lyxigare alternativ än Summum..
av perhall
Håller med om att XC70 är helt osportig, inte minst med D4 AWD - lådan växlar ju inte raketsnabbt direkt... men mycket bekväm.
Dock tycker jag att man kommer till en punkt där bilen blir för vinglig och det i sig går ut över komforten. Jag upplever därför V70 med 17" Mich Primacy HP/Primacy 3/Conti SC5 och originalchassi som bekvämare än XC70 med 17" Conti Cross Contact LX eftersom den senare visserligen är mjukare men också vingligare och det är ej bra för körkomforten.
PH
av Alexas
Ska du beställa ny så hade jag aldrig tagit BSR! Vill det sig riktigt illa så bryter du alla garantier direkt. Definitivt polestar.

Av ren nyfikenhet undrar jag varför man valt att smala av registret på D5 polestar? 1500-300 original. 1750-2250 optimerad?
av Daniel73
Alexas skrev:Ska du beställa ny så hade jag aldrig tagit BSR! Vill det sig riktigt illa så bryter du alla garantier direkt. Definitivt polestar.

Av ren nyfikenhet undrar jag varför man valt att smala av registret på D5 polestar? 1500-300 original. 1750-2250 optimerad?
Det är då maximalt vrid finns, vid lägre och högre är den starkare än original men svagare än max vrid.

Det finns grafer på polestars sida.
av s6025t
Polestar till MY16 släpps ungefär samtidigt som de första MY17 bilarna kommer ut så det är 7-8 månader bort skulle jag tro
Mycket möjligt Volvo kommer med en liknande kampanj på D5 som kom förra året då kunde man uppgradera D4 till D5 för 15000kr vid nybeställning o har man en D5 finns ju möjligheten till att få ännu lite mer effekt/vrid 230hk/470nm med polestar än D4 som blir som en D5 original 220hk/440nm
av Nimrod23
s6025t skrev:Polestar till MY16 släpps ungefär samtidigt som de första MY17 bilarna kommer ut så det är 7-8 månader bort skulle jag tro
Mycket möjligt Volvo kommer med en liknande kampanj på D5 som kom förra året då kunde man uppgradera D4 till D5 för 15000kr vid nybeställning o har man en D5 finns ju möjligheten till att få ännu lite mer effekt/vrid 230hk/470nm med polestar än D4 som blir som en D5 original 220hk/440nm
Min volvohandlare som jag har beställt min XC70 classic sport med VEA D4 automat MY16 sa att jag kunde göra en polestar direkt innan jag hämtar ut bilen. Undrar om han har rätt? Jag frågade honom om man måste vänta till nästa årsmodell innan uppgradering kan göras, men enligt honom kan man göra det på en gång...hmmm, vet inte vad man ska tro?
av Mccartney
jiffi skrev:Tack för all input,
det blir inte D5an då jag inte gillar svart /svart kombinationen samt har svårt för de svarta listerna. Tyckte även att bilen blev stötig med sportchassiet och tror den skulle bli ännu värre med 19" hjul som jag gärna skulle vilja ha. Vad gäller det faktum att det är en D5, så visst är det tilltalande men D4 kommer ju att gå att uppgradera med Polestar vad det lider och tror därför att andrahandsvärdet kommer att vara sämre på D5. I detta fall spelar det ingen roll då bilen är beg och har tappat de första dyra pengarna. Kommer ändå att beställa nytt då jag vett att jag kommer bli mycket nöjdare när allt är precis som man vill ha det

Tänker mig följande spec.

D4 AWD aut
Magic blue
Läder creme biege
Inscription valnöts paneler
Läderklädd instrument panel
Teknik paket
Volvo on call
Styling paket
Stänskydd bak
18"leda
19"erakir diamond silver
Harman Kardon
Subwoofer
Tonade rutor
Solskydd
Barnlås
hastighets beroende servo
Växel paddlar
Speglar i bright silver

har säkert glömt något. Funderar på Polestar alternativt BSR. Vad är era erfarenheter av BSR:s trim som ger245 hk?

mvh

Johan
Jag tror faktiskt att andrahandsvärdet är bättre på en D5 än en D4(med Polestar).

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]