Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Anders Classic skrev:Undrar om man kan få Volvo att montera Westfalias drag? När man beställt en ny bil med drag så är det väl återförsäljaren som monterar draget?
Jag är tveksam att de monterar annat än "Orginal Volvo" som vad jag vet är ett Thuledrag. Ungefär som du skulle be en Volvoverkstad montera reservdelar från Skruvat eller Mekonomen. :D Men hör med återförsäljaren, inget är väl omöjligt, men du får räkna med att det blir dyrare eftersom de inte har samma rabatter tror jag.
av perhall
Håller med dig SvenB, å andra sidan finns en hel del Volvo-ÅF som erbjuder xenon-konvertering av helljus. Det innebär ju ett större ingrepp i bilen än "fel" dragkrok (kanske inte fysiskt men väl gällande vad som kan gå fel...)./PH
av Daniel73
AndreasThn skrev:Nya xc90 är som jag förståt det första Volvon med elfällbart drag.
Samt fabriksmonterat så man inte behöver skruva på den nya bilen
av perhall
Volvon kostar dessutom mycket att utrusta med drag. BMW som har den elegantaste lösningen är lite dyrare, Audi är nog billigare (10900-15% rabatt för ett paket med halvautomatisk dragkrok som inte syns + andra grejer som lastmatta, förvaringspaket och skidlucka), Passat billigare och dåingår backkamera i ett paket...

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]