Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jag blev positivt överraskad av 2 liters 163hk femman. Saknar i princip ingen kraft från D5an jag hade tidigare så vida man inte varvar ur den helt och det gör jag extremt sällan. Jag skulle inte vara orolig för kraften.
av Alexas
Lövet skrev:Jag blev positivt överraskad av 2 liters 163hk femman. Saknar i princip ingen kraft från D5an jag hade tidigare så vida man inte varvar ur den helt och det gör jag extremt sällan. Jag skulle inte vara orolig för kraften.
Låter lovande.

Köpet fastställdes idag och bilen hämtas på Bilia Segeltorp om någon dag :) Längtar!
2-litersfemman går tystare och mjukare än 2,4-liters, och den känns mindre strypt än 163hk-versionen av den senare (163 hk är en strypt version av D5 205/215 hk). 2-liters känns inte alls strypt utan går oväntat bra som Lövet skriver. Och rätt snål! Dessutom går MY12 och framåt bättre än första årets som var MY11, hände en hel del, dels bearbetning mot "tjuvstopp", dels bredare register.
PH
av Alexas
perhall skrev:2-litersfemman går tystare och mjukare än 2,4-liters, och den känns mindre strypt än 163hk-versionen av den senare (163 hk är en strypt version av D5 205/215 hk). 2-liters känns inte alls strypt utan går oväntat bra som Lövet skriver. Och rätt snål! Dessutom går MY12 och framåt bättre än första årets som var MY11, hände en hel del, dels bearbetning mot "tjuvstopp", dels bredare register.
PH
Härligt! Låter som sagt lovande :) Hämtar bilen denna veckan.
Alexas skrev:Bild

Första svarta bilen. Passar bra på XC70!
Grattis, Snygg bil, se nu till att inte parkera bilen i solen eller använda avfettning så bleks inte den svarta plasten så fort.
av Alexas
VolvoB20 skrev:
Alexas skrev:Bild

Första svarta bilen. Passar bra på XC70!
Grattis, Snygg bil, se nu till att inte parkera bilen i solen eller använda avfettning så bleks inte den svarta plasten så fort.
Tack tack!

Brukar använda Turtle Extreme Bumper & Tyre Shine på utvändiga plastdetaljer. Dock aldrig använt det på så stora ytor. Kanske finns något bättre att använda till det ändamålet?
Användarvisningsbild
av ER
Alexas skrev: Brukar använda Turtle Extreme Bumper & Tyre Shine på utvändiga plastdetaljer. Dock aldrig använt det på så stora ytor. Kanske finns något bättre att använda till det ändamålet?
Rätt färg :-)-) Blir ännu mera rätt ihop med Erakir Diamond Cut/Tech Matt varianten :wink: Personligen föredrar jag BBV Vista Pro för utvändig plast som ej är lacklad men ej däck.
Inte billigt men bra.
av Alexas
ER skrev:
Alexas skrev: Brukar använda Turtle Extreme Bumper & Tyre Shine på utvändiga plastdetaljer. Dock aldrig använt det på så stora ytor. Kanske finns något bättre att använda till det ändamålet?
Rätt färg :-)-) Blir ännu mera rätt ihop med Erakir Diamond Cut/Tech Matt varianten :wink: Personligen föredrar jag BBV Vista Pro för utvändig plast som ej är lacklad men ej däck.
Inte billigt men bra.
Tack för tipset! Ska kolla det :)

Jag tycker turtles medel är alldeles för glansigt på något sätt. Det är snyggt på däcksidorna med den looken men jag tror att det blir konstigt att ha det på alla plastdetaljer på en xc70. Ska kolla på bbv Vista PRO. Håller den plasten i dess originala matta look?
Klet o goja man stryker på plasten titt som tätt för den ska se svart ut i all ära.

Grunden är ändå att låta bli att bleka plasten i sig genom att undvika avfettning, kemikalier och solblekning.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]