Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Rätt färg på XC70 Classic Sport (med stylingpaket)

Ice vit solid
12
16%
Seashell beige metallic
6
8%
Twilight bronze metallic
13
18%
Bright silver metallic
10
14%
Onyx svart metallic
7
10%
Inscription electric silver
16
22%
Inscription crystal vit
9
12%
Jag kan inte svara på om BMW's hifi motsvarar Volvo's högtalare.
Jag valde PS, har haft HP i tidigare V70, jag ångrar inte valet med PS, jag kan även rekomendera SUB som tillägg.
Min uppfattning är att Titania fälgen är snyggare än Freja.
Ja, om barnsitsarna är nerfällda och man sitter där som vuxen tycker jag dynan är ganska hård! Är det ofta ni kommer åka så, särskilt om ni åker så långt skulle jag nog undvika det. Men det är ju väldigt, väldigt smidigt om barnen oftast åker där.

Värt att tänka på att det är "sportchassi" på Sport, inte på Summum
Laminerade rutor sänker ljudnivån i högre fart, helt klart.
Ändå är däckljud totalt dominerande i de flesta bilar, så även XC70. Tysta däck är viktigt om ljudnivån är viktig.
Vad är det för fabrikat och modell på de stdmonterade 18"? Kan ju inte garanteras såklart men TS bör få likadana däck som hittills utlevererade MY16 med samma hjulstorlek.
Min V70 R-Design kom med P Zero från fabrik, samma med A6 Allroad, helt idiotiskt att ha såna däck på en komfortbil...
PH
Vi har integrerade barnstolar i våran V70 0ch uppskattar dessa mycket och komforten anser jag inte påverkas nämnvärt. Det är just behovet som varje ägare måste avgöra. Vi har 2st ungar på 4 år och 3år samt en tredje på G i september. Detta kommer innebära att alla platser blir fyllda och då kunna sätta den äldsta i en av dessa inbyggda stolarna spara väldig plats i sidled. Samtidigt är det smidigt när vuxna ska åka och bara att fälla ner dynan, lite krångligare blir det med en riktig barnstol.

Gällande säkerheten är det som jag anser högre med en riktig stol och vi låter dom åka i dessa vid längre resor utanför stan.
Ang barnstolarna har det varit en förutsättning för mig fram tills nu. Har haft en bakåtvänd bilstol i mitten tills nu. Med de integrerade som är smalare än en köpt kudde/bältesstol gör det att de äldre barnen själva kan sätta fast/ta bort bältet. Med bältesstolar/kuddar istället måste i regel en vuxen hjälpa till.
Byter bil nu till en utan, men har en lång tio åring i mitten, en åtta åring på kudde och en kort fyraåring i bälteskudde. Så då passar det också. Tyget som kommer fram när man fäller upp kuddarna är ganska känsliga, gått hål på båda sidorna i min.
Så min slutsats, behövs bakåtvänd stol, eller något till alla tre barnen köp integrerade annars avstå. Kom även ihåg att det är svårt att få plats med kudde/bilstol i miten om den inte är bakåtvänd när du möblerar där bak. :D
na96gen skrev:Så min slutsats, behövs bakåtvänd stol, eller något till alla tre barnen köp integrerade annars avstå. Kom även ihåg att det är svårt att få plats med kudde/bilstol i miten om den inte är bakåtvänd när du möblerar där bak. :D
Vi har liknande förutsättningar nu, ingen bakåtvänd barnstol. Så två framåtvända och en 15 åring eller förälder på mittplats. Tiden för integrerade bilkuddar verkar vara förbi.
jonteskane skrev:
Rillee skrev:Jag hade valt vit, precis som du säger blir vit najs mot allt det svarta.
Jo, då blir det inte mer tydligt. :) Vad gäller vit har jag dock två funderingar, kommer inte bilen alltid se smutsig ut. På sommaren insekter och på vintern snöslask? Sedan får jag en liten polisbilskänsla från vit XC70. :)

Ingen som gillar silver metallic?
Svart är ju sämsta färgen man kan ha speciellt om man inte är polernörd och ännu värre om man bara tvättar bilen i automaten. Varenda liten tvättrepa syns och när bilen står i solen ser det för jäkligt ut. Alla säger ju att smuts syns så väl på en vit bil men det är ju bara att tvätta den :D
Snyggast tycker jag XC70 är i den där bruna färgen iaf, den ser liksom lite lyxigare ut :)
Silver är ju den perfekta färgen både vad gäller smuts och repor men ack så tråkig kulör och silver gör sig inte bra med mycket svart plast tycker jag.

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]