Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel73
En växellåda är ingen magisk klump som inte går att reparera och jag hade nog hört mig för vad kalaset kan kosta tex hos nedanstående företag.
Dom kanske har en fabriksrenoverad låda att sälja?

http://www.nordicmotorcenter.se/

http://www.transmek.se/
av Mwi
Mixe skrev: 6. ÅF vill inte kännas vid konsumentköplagen eftersom det inte finns något bevisat fel på bilen vid köp

Nu undrar jag naturligtvis om det finns ytterligare några samtal att ringa.
Det verkar som du har köpt bilen inom 3 år, så att prata med en konsumentrådgivare borde kanske hjälpa.
Hoppas det löser sig.
VolvoB20 skrev:En automatlåda är inte "slut" efter 3 år drygt 10.000 mil.

Det är väl bara någon skitsak för några kronor som har gett upp i lådan. Som en liten ventil, belägg eller ic-krets.

Måste ju gå att byta den.

Så trött på på nya tidens filosofi, "askkoppen är full", du får hämta ut en ny bil på försäkringen. Inte konstigt att allt blir dyrt,
Ha ha så sant som det är sagt. Inte kan det vara så miljövänligt heller för den delen
av Daniel73
När är bilen tagen i trafik första gången?
När köpte du den och av vem?
Vad är det för växellåda?

Jag utgår ifrån att man provat att spola ur med ny olja...

KKL gäller ju så länge det inte gått mer än 3 år från inköpet, även om felet inte fanns vid leverans så fanns kvalitetsbristen som i slutändan orsakade felet från början vilket gör att den är reklameringsbar.
av Daniel73
Jag har precis beslutat att jag ska byta olja på min automatlåda var 6000mil...
Hellre proaktiv än reaktiv.
Djävligt glad att jag åker manuell låda i alla mina 3 bilar my10 my12 och lilla Mussen.
Minsta lilla problem så står alla handfallna när det gäller automat, de e inte grej jag vill ha koll i alla lägen.
Användarvisningsbild
av EjS
Sharkbait skrev:
crumpets skrev:Klarar inte ens ekonomi att byta ut alla delar i bilen ska man inte ha den försäkringen. Försök få det på goodwill men annars är det tyvärr ett fall av lärpengar. Billigare försäkring med sämre skydd kräver mer ekonomiska buffertar.

Vilken skön inställning! Har man en "billig" försäkring får man skylla sig själv! Som "bara" täcker upp till och med 12000mil mot Volvias 15000mil.

Vem har en buffert för en 3 år "gammal" bil med 13000 mil på mätaren för tex byte av växellåda eller motorbyte?

Istället skall man fråga sig hur det är möjligt att en växellåda rasar efter 3 år och 13000mil? Oacceptabelt Volvo! Byt växellådan kostnadsfritt!!
I Danmark finns inte maskinskadeförsäkring. Allt betalas själv efter första årets garanti.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Häromdagen kom en eventuell indikation p&arin[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]

Jag har den som förmånsbil. En lrdmp. […]