Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det har jag märkt också att volvo sätter skyhöga listpriser, för att sen kampanja så man tror de är bra pris. Ta bara kampanjen Business edition, den har pågått i flera år nu... ända sedan 2013...
Det tror jag är mycket möjligt att de blir billigare längre fram. Men de erbjudande på bilias hemsida har väl bara prutat med sig själva så marginalen på att pruta på det priset är mycket mindre.
av maba
Nu är tom XC70 D4 AWD aut billigare än V70 D4 AWD aut båda med Classic Momentum! Jag får det till 344 800 för XC70 och 372 400 för en V70 på Bilia. När hände det senast att en XC70 var 27 600 billigare än en V70? Har jag räknat fel eller har Bilia sänkt priset på V70 D4 AWD också?
Alltså jag vet att det alltid kommer komma erbjudanden men detta prisdumpandet har fått mig att ta ett beslut som tyvärr är till Volvos nackdel. Jag kommer aldrig köpa en ny Volvo igen, man kan inte lita på att erbjudandet man får iaf står sig vettigt åtminstone i 3 månader ens. Tycker faktiskt det är riktigt oseriös marknadsföring av sina priser. Ok om man snacka om varor kring 10000 men för bilar för nästan halv miljon så ska man fan kunna ställa högre krav på korrekt prissättning och tillit till den.
av Linqid
Modellen är från 2006 och det är dags för Classic. Att folk sitter här och är förvånade över att Volvo sänker priserna löpande är för mig en gåta. Rätta mig om jag har fel men priset man i slutändan betalar verkar inte ha förändrats så mycket utan det rör sig mer om hur mycket utrustning Volvo väljer att skicka med och så är det ju alltid när en ny modell är på gång. Ännu mer om modellen är såpass gammal som 70/80 är. Klarar man inte av att acceptera det får man väl hålla sig till begagnat.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]