Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
drefk2000 skrev:Fick bästa samtalet på många år nyss. Jag kan hämta bilen på måndag. Grymt!
Gött, då kommer du inte få någon söndags ångest Bild
av devvan
Jag väntar på en V70 D4 Classic Sport som precis har blivit orderlagd och nu är kopplad till min Minvolvo-profil. Dagens enda glädjemoment! :D

Hur tillförlitlig kan man räkna med att leveransinformationen är just nu? Beräknad till v24, men vad man läst tidigare så verkar det ju som att "kön bara ökar" hela tiden!

Nu börjar i alla fall den långa väntan... nästan som julafton :)
av drefk2000
Min kö bara ökade och det kändes tröstlöst. Sen en dag så *poff* sjönk det med 3000 bilar, sen tickade det stadigt nedåt.
Jag hade en beräknad leverans V.19 men nu hämtar jag den på måndag två veckor tidigare.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Idag ska min XC70 komma till handlaren. Någon som har en uppfattning om hur lång tid handlaren behöver för att få i ordning bilen för leverans?

På min ska de montera;
- Fast drag
- Stänkskydd fram/bak
- Side Scuff Plates
- Spoiler bak
- Polestaroptimering

Jobbigt att vänta, vill ha min pärla NU! :cry:
Användarvisningsbild
av JanneP77
drefk2000 skrev:Runt en vecka skulle jag gissa. Kan gå fortare men det kräver en del tur
Ok, tack! Säljaren har lovat att om bilen kommer in idag (enligt plan) så ska vi få den nästa vecka. Det blir då en vecka tidigare än beräknat (v.18).
Användarvisningsbild
av JanneP77
Här kommer då en följdfråga...
Fick besked i onsdags morse på "Min Volvo" att min bil nu transporteras från Torslanda till handlaren i Stockholmstrakten.
Ställde frågan till handlaren nyss (fredag eftermiddag) och de säger att bilen inte kommit till dem än (!).

Någon som varit med om något liknande? Verkar underligt att bilen, efter tre dagar, inte kommit fram till Stockholm... Eller skeppar de bilarna? :D
av Hbgpolisen
Troligen så att bilen är färdig för transport och står helt enkelt och väntar på att första bästa lediga plats på släp blir tillgängligt. Är ju ett antal fordon som säkert ska till Stockholm med lastbilstransport. Så statusen stämmer....sen ska du inte lita 100 på att säljaren vet exakt vart alla bilar är. Du är, trots allt, "bara" en kund med pengar till företaget.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Woho! Får bilen nu på torsdag! Var beräknat till v.18. Tydligen hade bilen dykt upp hos handlaren sent i fredags (enligt plan) och de ska fixa i ordning den ons + tor.
Nu är det nära och ännu mer olidligt att vänta!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 116
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...