- tis 17 feb 2015, 12:06
Jag återkommer med en ytterligare utvärdering när jag kört några mil till. Det man slås av direkt är ju såklart att XC70 är en bra mycket äldre konstruktion än V60/S60, så att med det perspektivet känns det ju lite som att man går tillbaka i tiden, trots många gimmicks och faceliftade interördetaljer.
Efter ~4 mil ångrar jag dock inte valet någonstans. D4an (VEA) överglänser den gamla trötta D2an med hästlängder.
MagnusVäxjö skrev:Låter trevligt. Ser fram emot mer info. Här omkring verkar det vara svårt att hitta en XC70 med sportchassi att testa. Dom flesta som köper en sådan prioriterar väll annat. Tror dock polisens XC70 har en version av sportchassit. Är dock väldigt laglig av mig så lär inte få chansen åka en sådan heller :)Nu hämtade jag det nya åket för några timmar sedan. Med V60'n fräscht i minnet (några timmar innan) är det ju såklart ljusårs skillnad i hårdhet de två emellan, men jag tycker ändå att XC70 Sport för sig väl ändå. Trots att det sitter ballongdäck med dubb på 16" Cecino-fälgar.
Har i alla fall bestämt jag inte byter förens det jag byter till känns betydligt bättre än det jag har. Och det har jag inte varit i närheten av ännu. Särskilt inte med tanke på pengarna det kostar emellan.
Jag återkommer med en ytterligare utvärdering när jag kört några mil till. Det man slås av direkt är ju såklart att XC70 är en bra mycket äldre konstruktion än V60/S60, så att med det perspektivet känns det ju lite som att man går tillbaka i tiden, trots många gimmicks och faceliftade interördetaljer.
Efter ~4 mil ångrar jag dock inte valet någonstans. D4an (VEA) överglänser den gamla trötta D2an med hästlängder.
2005 P12 T5 AWD - Såld | 2012 Y352 D2 R-Design - Inbytt | 2015 Y381 D4 Sport - Inbytt | 2018 V426 T5 - Inbytt | 2021 V426 T6 Recharge R-design - Nuvarande
- By Okalettos