Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RWD
xerent skrev:Original eller Ocean Storm?
Original, har aldrig sett så rena fälgar förut (förutom nya då) och jag trodde jag var noga när jag tvättade mina fälgar.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ett par Cratus i Ale (Älvsborg) på Blocket för 3000 nu. 2 är kantstötta och 2 är fina enligt annonsen, vet att de legat ute ett tag och började på omkring 5k tror jag (4.5k är jag säker på att de kostade ett tag), men ännu inte sålda av nån märklig anledning.

Edit:
Nu när jag tittade på annonsen i datorn så ser jag att fälgarna verkar ganska slitna trots allt, men för en handyman så torde priset och en simpel renovering vara en ganska bra deal ändå.
Användarvisningsbild
av xerent
Om det var original i fint skick med däck i Ok skick känns det som ett oerhört bra pris! Bara att gratulera.
Användarvisningsbild
av RWD
xerent skrev:Om det var original i fint skick med däck i Ok skick känns det som ett oerhört bra pris! Bara att gratulera.
Ja, det verkar så. Det var en äldre herre som bytt in sin Volvo mot en Toyota och tyckte det var synd att skicka med dessa hjulen.
Hade ringt hur många som helst och han var tvungen att stänga av telefonen ett tag så det var inte lätt att få tag på honom.
Lyckades tillslut och sa att jag kommer. Ringde några medans jag var på väg som sa att de kunde komma direkt men jag hade turen att han höll dem till mig.
Är framför allt nöjd med att fälgarna var i så fint skick. Känns som bara de är värda pengarna med tanke på vad nya kostar.

De Ale har jag sett men ville som sagt hellre ha Ixion. Annars är det ju ett bra pris med.
Användarvisningsbild
av xerent
Ja, det förstår jag att flera ville ha dem.

Jag köpte nyligen en uppsättning Erakir 19" i nyskick för 8000 kr, och det tyckte jag var ett bra pris. Med på köpet fick jag halvt slitna sommardäck till XC60 också som man kanske kan sälja för nån tusenlapp om jag har tur. Nya däck på det blir dock minst lika mycket pengar men det är ändå bra mycket billigare än att köpa nytt från Volvo för 23 tusen...
Användarvisningsbild
av RWD
Ja, det är lite skillnad, undrar hur mycket nya fälgar de säljer nytt hos Volvohandlarna. Erakir är snygga, passar inte XC60-däcken till XC70?

Förvånad att det går att sälja gamla halvslitna däck. Sålde precis två av mina vinterdäck som jag bytt ut, ett var 4mm och saknade en hel del dubbar och det andra var 5mm och de flesta dubben kvar. Men fick i alla en femhundring för dom.
av d5summum
Vad kan man begära för en uppsättning fräscha 18" Odysseus med helt ok gummi?
Prioriterar komfort och tänker satsa på 16 eller 17 till våren.
Användarvisningsbild
av RWD
d5summum skrev:Vad kan man begära för en uppsättning fräscha 18" Odysseus med helt ok gummi?
Dom är snygga, borde ligga i närheten av Ixion tycker jag. gav ju 6000 för mina men vet en uppsättning som blev sålda fö 7500kr med 5mm continentaldäck. Så 7-8000 kanske?
Jag har en uppsättning Canicula 17 tum över nu men det är bara runt 4mm kvar på dom (knappt 4 på två och drygt 4 på två)
Skulle nog inte sätt 16 tum på en D5 det blir mycket sämre väghållning.
Användarvisningsbild
av xerent
RWD skrev:Ja, det är lite skillnad, undrar hur mycket nya fälgar de säljer nytt hos Volvohandlarna. Erakir är snygga, passar inte XC60-däcken till XC70?
XC60 har samma hjulstorlek som XC90 betydligt större än XC70. Däcken är 255/50 R19 och de jag ska ha 235/45 R19. 19" fälgarna ser små ut med de stora däcken på, jösses... men döm om min förvåning när hjulen inte gick in på höjden ståendes på kant i bagaget - i en XC70 !
RWD skrev: Förvånad att det går att sälja gamla halvslitna däck. Sålde precis två av mina vinterdäck som jag bytt ut, ett var 4mm och saknade en hel del dubbar och det andra var 5mm och de flesta dubben kvar. Men fick i alla en femhundring för dom.
Köpa nya däck för 5-6 tusen nu eller betala 1 tusen och kör en säsong till? Många kan nog tänka sig betala en mindre peng för att skjuta upp inköp av nya däck. För dem är det viktigaste att man går igenom besiktningen, inte att man är trafiksäkerhet. Vissa köper nog endast begagnat.
av d5summum
RWD skrev:
d5summum skrev:Vad kan man begära för en uppsättning fräscha 18" Odysseus med helt ok gummi?
Dom är snygga, borde ligga i närheten av Ixion tycker jag. gav ju 6000 för mina men vet en uppsättning som blev sålda fö 7500kr med 5mm continentaldäck. Så 7-8000 kanske?
Jag har en uppsättning Canicula 17 tum över nu men det är bara runt 4mm kvar på dom (knappt 4 på två och drygt 4 på två)
Skulle nog inte sätt 16 tum på en D5 det blir mycket sämre väghållning.
Man får så pass mycket alltså.
Tänkte lägga ut på blocket för 2-3000 men då får jag tänka om.

Har 16" nu på vinterdäcken och tycker den är betydligt bekvämare att åka med.
Åker oftast korta sträckor med någon enstaka långkörning ett par gånger om året.
Bakre länkarmsbussning

Powerflex,enklare att byta också.

Doktorns 945 ltt -97

Ett tips med stiften: Får man det snett, ell[…]

Exakt vilka felkoder får du?

Enligt Volvo har jag signal från nyckeln men[…]