Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzcen
Körde bilen i biltvätten idag och det började rinna in vatten när den började blåsa bilen torr.
av Larzcen
apersson850 skrev:Var kom det in?

Svårt att se vart det kom in någonstans. Svårt att förklara men det kom rinnande ner på högersidan på passargerarsidan, Stoppade man upp handen en liten bit längre upp så man kom nästan snett bakom handsfacket så var det blött där.
Körde 4 mil igår i regn från jobbet och stannade till hos Volvo så de kunde kolla snabbt på den. Då hade det inte kommit in något vatten i bilen och han tryckte på rutan och kunde inte känna något konstigt med den.
av Yaniz
least skrev:Det blev blött inne i bilen... :) (sorry.)
Det där var ett lågvattenmärke (kunde inte motstå frestelsen).
Användarvisningsbild
av apersson850
Första gången jag upptäckte, verkligen, att det rann in vatten vid rutan, var när jag flydde från ett regnväder in i bilen. När jag la handen på växelväljaren fick jag en droppe på handryggen och tänkte "Var fasen kom den ifrån?"
Bara att lyfta blicken och konstatera att det var blött runt innerbelysningen fram.

Sen insåg jag att någon droppe som runnit ner på insidan av rutan, som jag noterat tidigare, inte var kondens som jag trodde då, utan faktiskt något som läckt in utifrån.
av least
Yaniz skrev:
least skrev:Det blev blött inne i bilen... :) (sorry.)
Det där var ett lågvattenmärke (kunde inte motstå frestelsen).
:-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
VolvoB20 skrev:
Larzcen skrev:Vet ni om man kan se om tidigare ägare har bytt någon ruta?
Min vindruta trillade nästan ut trots att den aldrig är bytt och jag haft bilen sedan ny. Behöver inte vara bytt för att läcka hysteriskt.
Inte bra detta, min vindruta lossnade nästan i överkant så vatten rann in rejält. Nu har Volvo bytt rutan så nu blev det tätt i överkanten. MEN nu rinner det in i nederkanten av nya rutan och blir blött på passagerarsidan högra del vid fötterna.

Suck.
av Denesfay
apersson850 skrev:Först gick rutan upp i limningen, och sen jag. Men Volvo limmade dit en ny.
Vilken Volvoverkstad var detta som limmade dit en ny?

För jag har råkat ut för samma sak precis. Det läckte in vatten på förarsidan upptill. Jag cik betala självrisk. Min ruta var ej sprucken?
Jag läste om alla som råkat ut för samma sak och alla utom en har fått det åtgärdat gratis av Volvo.
VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]