Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOB
Tack för tipset. Att få bort kylslangarna gick ganska lätt. Värre att få vridit tillbaka de där låsringarna i plast men då fungerar säkert den tången från Biltema. Hoppas jag fått det tätt...
av LOB
selec skrev: sön 22 okt 2023, 13:06 lite info om kopplingarna

Att man kan placera låsringen i låst position för att därefter trycka ihop kopplingen var väsentligt information. Tar bort min slarviga quick fix med buntband och försöker på nytt (fick nog inte låst kopplingarna ordentligt).
av mimeck
Jag fick byta mina slangar för jag gick bet på att få lös dom. Slutade med att jag skar bort dom...
Förstod jag rätt att tången funkar för att få lös slangarna med? Det stod nått om att den är till för tändstift..
av Cox
Varför lossar ni inte på plattan där slangarna går in i värmaren, så gjorde jag sitter med en torx hur smidigt som helst och inget bök med dessa lömska slangfästen:-)

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

av LOB
Cox skrev: tor 26 okt 2023, 19:28 Varför lossar ni inte på plattan där slangarna går in i värmaren, så gjorde jag sitter med en torx hur smidigt som helst och inget bök med dessa lömska slangfästen:-)

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
Smarta och enkla lösningar är enkla först när man kommer på dem! Varför tänkte jag inte på det...
230fk går snålt

Jag testade mäta lmm igår och kom till […]

Volvo har haft ett inre handtag som tillbehör[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]

Håller med om att det är osannolikt att[…]