Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

pumpnasare skrev:Ja Volvo är inte som förr :shock: Min 12a skulle det inte gå att montera Norrlands grill på (läs extraljus)pga kärring överkörningsydd (läs City Sefaty)
Men Volvon lär ju blinka och pipa strax innan du kör på älgen/renen/björnen iaf!! :lol:
Elmeholt skrev:Det var då ett jäkla gnäll om det där. I grunden är det väl tänkt att vara ett komplement för att minska antalet olyckor. Förstår faktiskt inte varför de ska gnällas så mkt. Byt bil, eller inaktivera bara kanske?
Menar detta. Om du slipper köra på någon bakifrån i 50 Km/h (kvaddad bil, ev personskador i den andra bilen, försäkringsärenden osv.) så är ju det otroligt bra! Eller att du räddar kärringens liv genom att inte köra över henne. Sen är det bekvämt med adaptiv farthållare också :)
Allt pip och blink går att avaktivera. Sluta gnäll och uppskatta den aktiva farthållaren istället :D
Förlåt mig! Det var inte menigen att vara elak :oops:
Klart slut
5cylindrar skrev:Jag har beställt en XC70 med pip och blink. År det så att detta pip och blink går att deaktivera i menyn så man slipper detta om man skulle vilja?
Jo, pip & blink går att deaktivera. Tror det är värre om du önskar deaktivera aktiva farthållaren (du har ingen "vanlig" farthållare)
Guligan skrev:
5cylindrar skrev:Jag har beställt en XC70 med pip och blink. År det så att detta pip och blink går att deaktivera i menyn så man slipper detta om man skulle vilja?
Jo, pip & blink går att deaktivera. Tror det är värre om du önskar deaktivera aktiva farthållaren (du har ingen "vanlig" farthållare)
Det kan man visst det, man har både adaptiv och "vanlig" farthållare. På sidan 204 i handboken (web-versionen) finns det förklarat.

Bild
Ok liten uppdatering.
Jag fick mailet om att bilen började byggas den 8/10 och igår 13/10 fick jag mailet om att den var klar för transport till återförsäljaren. Idag ringde han och meddelade att jag kan hämta den 22/10.
Jag trodde på fullaste allvar att jag fått mailet att den var klar för 3-4 dagar sedan, såg sedan att det var igår :shock: Känns som min tidsuppfattning går i slowmotion just nu, jag har en LÅNG vecka framför mig. :D
Sedan imorse står det på "minvolvo"-sidan att "Din bil är byggd och på väg att levereras från Torslanda", men jag har inte fått något mail om att bilen har börjat byggas ens. Men kanske kommer framöver.
Står beräknad leverans om 2 veckor, kan man räkna med att det hålls? Ungefär hur lång tid tar det innan den kommer till ÅF från att det står sådär på sidan?

Jag känner mig som ett barn dagen innan julafton, inne och uppdaterar minvolvo-sidan 14 gånger i timman känns det som ;)
Petke skrev:Ok liten uppdatering.
Jag fick mailet om att bilen började byggas den 8/10 och igår 13/10 fick jag mailet om att den var klar för transport till återförsäljaren. Idag ringde han och meddelade att jag kan hämta den 22/10.
Jag trodde på fullaste allvar att jag fått mailet att den var klar för 3-4 dagar sedan, såg sedan att det var igår :shock: Känns som min tidsuppfattning går i slowmotion just nu, jag har en LÅNG vecka framför mig. :D
Äh, det är ju själva väntan som är det bästa med att beställa en ny bil. Njut nu så länge det varar. :-)

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]