Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Jag har nu kört "trevåa" i ett år, och 2500 mil och kan inte vara mer nöjd! Kalasmotor. En riktig doldis. Tack vare lite trolleri med insugssystemet, och variabla ventiltider så har dom riktigt mysigt drag både i mellanregister och på högre varv. Och vilket ljud när den får sjunga ut lite! Drar bensin nåt kopiöst i stadstrafik, men på landsväg är förbrukningssiffror på 0,7x l/mil inte omöjliga. Det enda jag har gjort utöver service är att jag bytte automatlådsoljan vid 13500 mil, bara för att vara på den säkra sidan.
Användarvisningsbild
av poseidon
Lövet skrev:Han har försökt sälja den i över ett halvår, så ja det lär finnas prutmån.
Den står ju på vinterdäck på bilden i annonsen....
av perhall
Ljudet är fantastiskt! Ingen av de bmw-audi-mb 6-cyl jag har haft har låtit lika vackert på höga varv!
Det är det som är Jekyll-Hyde-känslan.
Sen är den ju lite seg på lågvarv som alla bensinmotorer utan turbo (typ BMW 530i, Audi 3,2 FSI)...
PH
av Lövet
Det största problemet med 3.2 är automatlådan som inte passar till bilen. Manuell, oj vad trevlig den hade blivit!
av perhall
Fast den fungerar betydligt bättre än i 2,5T/FT tycker jag. Men generellt inte någon höjdarlåda även om den blev bättre med tiden några gånger. Funkar ok med D3, D4 och D5 t ex.
PH

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]