Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 5cylindrar
Min XC70 Sport står kvar som nummer 4600 i kölistan. Den har haft köplats 4500-4900 ända sedan beställning v.32 och det känns som ingenting händer.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
5cylindrar skrev:Min XC70 Sport står kvar som nummer 4600 i kölistan. Den har haft köplats 4500-4900 ända sedan beställning v.32 och det känns som ingenting händer.
Helt plötsligt smäller det till ska du se! Min tog också ett tag innan det började hända saker.
av Johanu71
5cylindrar skrev:Min XC70 Sport står kvar som nummer 4600 i kölistan. Den har haft köplats 4500-4900 ända sedan beställning v.32 och det känns som ingenting händer.
Jag är inte direkt insatt i hur kösystemet fungerar. Men min gick in på plats 4167 den 28/8 och prel. lev. v42.
Idag är den på plats 3002 och prel.lev. v40 enligt "Min Volvo"
Ingen aning hur olika ordrar behandlas men det verkar ju skilja i alla fall.
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Min började på 3500 någonting, gick ner stadigt hela tiden tills den var på 1000 där i krokarna, stod stilla i ca 4 veckor sen pang! Din bil är byggd. Pratade med säljaren nyss, frågade om det blir någon bil denna vecka, han sa att han trodde att dom skulle få in bilen denna vecka till åf men skulle ta reda på vart bilen fysiskt är just nu och återkomma till mig under dagen. Verkar ta tid att transportera bilen från Göteborg till Stockholm!
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Okej! Den här min Volvo sidan är ju rolig, nu står det att min bil är levererad och bilen har inte ens kommit till åf ännu, kan ju iofs vara så att den kom till åf i kväll och säljaren hör av sig i morrn men jag trodde att bilen hamnade på steg 9 när man fått bilen!?!
av rikardrmmj
På min leveranssida står det:
Leverans v43, köplats 4861. Enligt ÅF ska den levereras till mig v40-41

Jag väntar på denna:

Paket: Business Edition, Klimatpaket med VOC
Färg: Flamenco röd 702
Klädsel: Mörkgrått EL0Z
Modell: V70
Modellår: 2015
Motor: D4 181HK
Styrning: Vänsterstyrd
Utrustningsnivå: Sport Edition
Växellåda: 6-växlad Manuell FWD
Extrautrustning
DRAG, DELBART
Digitalt kombiinstrument
Driver Alert system
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmt baksäte, yttre positioner
Eluttag i bagageutrymmet, 12 volt
Innerbackspegel, automatiskt avbländande
MARKET ADAPTION
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
Parkeringshjälp fram och bak
Sensus Connect High Performance 7"
Sensus Navigation
TAKSPOILER
V70/XC70 DYNAMIC EDITION
Volvo On Call-nöd-/assistanssystem
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Ska bli kul att se om era bilar kommer på prell datumet! Enligt min säljare har bilen fortfarande inte kommit till åf och enligt min Volvos tekniska team så säger dom att dom har informationen att den ska vara där, angående att bilen har fått status 9 alltså levererad så säger dom att den är för registrerad så allt ska gå fortare när bilen ska gå till kund, tycker ändå det känns skumt detta, någon annan som varit med om det här?
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
themack skrev:Min kom till åf och hann levereras innan systemet kom på att den lämnat Gbg...Bild
Dom kanske har trimmat upp systemet för mycket då :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]