Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nä det funkar inte i min bil heller. Hade väl inte trott nåt annat heller men va ju tvungen att prova. Om nu inte finns stöd för att kunna lägga in längre varningsavstånd så är väl ända förhoppningen att nångång i framtiden, Volvo iom uppdatering lägger in den funktionen.
För inte finns det väl nån annan lösning?
Problemet är väl snarast att Topographix, som står bakom namnschemat GPX, inte har med något varningsavstånd i sin definition av GPX 1.1. Den extension tag som heter gpss:Proximity är ju ett påhitt från Garmin. Vore ju kul om Denso stoppade in den i sin navigator, men det är väl tyvärr inte så troligt.
Ja då har vi tryckt in filen och testade vid en kamera hör i Kristinehamn och jo ca 100 meter innan då kom det en serie med plongande, känns djävligt nära. Får se hur den hanterar resten av vägen norrut.
Hundra meter är nog vad som bjuds, verkar det som. Kommer man i tvåhundramånga då är det nog för sent att stå på bromsen. Bättre hoppas på att man inte har möte och gå ut på vänster sida.
Plingen går dock att justera. Fast det finns en bugg i min mjukvara som gör att när man väljer ett annat ljud så ser det inte ut som om det fungerar. Men det gör det. Lagrar man filen och sen ånyo öppnar den för redigering ser man att ljudet ändrats.
Hei

Undrer hva som er feil på meg eller min bil?
Har hentet fartkamerafil i formatet .GPX (både fra ODIN og fra Speedcam.se). Har også hentet ned ikonet.
Nå har jeg forsøkt å legge inn i bilen, men uten resultat. Har prøvd med USB-stick på 64Mb (FAT), 1Gb (FAT32) og 32Gb FAT32).
Min NAVI finner USB-sticken, men når jeg da trykker "OK" for å kunne finne og å velge .gpx, så skjer det ingenting! :???:

Noen som har tips?

Jonny

Editerat:
Glemte å si at jeg har kartversjon 09f5 v.30.11.11
Prova att vrida på menyhjulet som om det fanns något att välja på. I någon mjukvaruversion finns felet att de inte syns förrän man försöker välja en av dem som inte syns.
Når jeg går inn i NAVI, så trykker jeg OK. Da velger jeg Innstillinger. Her velger jeg Importere/redigere MyPOI. Her kan jeg igjen velge Innstillinger. Når jeg kommer hit, så har jeg muligheten til å velge USB. Når jeg nå trykker på OK da så skjer det ingenting. Den blir bare stående på USB å lyse. Jeg kommer altså ikke inn på USB-sticken! Da er det vanskelig å velge.

Jonny
apersson850 skrev:Hundra meter är nog vad som bjuds, verkar det som. Kommer man i tvåhundramånga då är det nog för sent att stå på bromsen. Bättre hoppas på att man inte har möte och gå ut på vänster sida.
Plingen går dock att justera. Fast det finns en bugg i min mjukvara som gör att när man väljer ett annat ljud så ser det inte ut som om det fungerar. Men det gör det. Lagrar man filen och sen ånyo öppnar den för redigering ser man att ljudet ändrats.

Körde till norrland och den larmade i alla lägen (även då kameran va "felvänd") så tillförlitligheten var det inget fel på men framförhållningen va ju i minsta laget. Vet att den tar bilden vid ca 15 meter så går det undan så ryck i solskyddet för att skydda dig från den brutala blixten (jag vet för jag har dessvärre fått en sådan).
Ja, i GPX-filen ligger kamerorna som en plats, inget annat. Det finns ingen information om vilket håll de pekar på, så man får larm oavsett körriktning. Men du får se det så, att ofta står kamerorna i par, och har du tur får du först larm om den som är ofarlig, så du hinner ändra dig...

Jag skulle låta den kallna innan eventuell &[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]