Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stigberg
Jag hade också lite samma problem på min när jag skulle sänka den :( jag hade nivåregleringsdämparna bak, men mina var slut (+16000mil) så jag köpte bättre begagnade original dämpare bak och borrade upp det nedre fästhålet från 14mm till 16mm eftersom det är tjockare bult på nivådämparna än på vanliga. Funkade fin fint! :) Så nu har man äntligen fått på H&R fjädrarna! :D
av Moro86
Denesfay skrev:Nej. men jag skulle kunna mäta diametern på hålet på mina originaldämpare bak om du vill veta måttet på bussningen.
Jag hade ju nivåreglering.
Det vore snällt! Jag har beställt 19" nu och jag misstänker att det kommer se tokigt ut om man inte sänker.
av Denesfay
Som ovan skriver så tror jag att det är 16mm på din och min bil. Men ska ta och mäta imorgon så vi är säkra.
av Denesfay
Det är 16mm stort hål där den nedre bulten går igenom bussningen på bakre dämparna på bilar med nivåreglering.

Mätte mina igår.
av Aspen76
Lyfter tråden lite, har nivåreglering på min bil...när jag köpte den satt det nymonterad H&R sänksats, men inga andra bakdämpare vilket resulterade till att bilen ser original ut ändå. Det nämndes i tråden att någon hade borrat upp bussningshylsan på (stötdampare utan nivå) från 14mm till 16mm, så min fråga är...finns det tillräckligt med gods att borra i??
Fråga 2: Behöver man byta dämparna fram oxå på en R-design för att få ner den. Kör med 20" och är jätte hög :(.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Bilnörden skrev:Man kan ju flytta givaren till nivåregleringen oxå
Nivåregleringen är helt inbyggd i dämparen, saknar givare.
av Denesfay
Bilnörden skrev:Hade för mig att man kunde flytta fästet till givaren för att sedan kunna sänka bilen, medan dämparen tror att bilen är i rätt höjd
Inte på V70II. Det är om man flyttar ned hela dämparfästet. Men det är nog inte så lätt.
av Aspen76
Det blir att köpa vanliga bakdämpare och borra upp hylsan från 14mm - 16mm, ska tydligen funka bra!

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]