Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
llesrof skrev:Med andra ord, vindavvisare är inte bara pinsamt fula, de är omödiga också.
:-)-)

Tror att det är en ny trend som snart dör ut så vi slipper se dom... själv är jag något äldre & upplevde vindavvisare på 80 talet, fult som f*n redan då. Nu har det tydligen kommit tillbaka, dom har redan funnits några år & sedan dog det ut tills det nu kom igen. Ungefär som vit färg på bilen, under 87-88 ja jävlar va alla köpte vita bilar, överallt såg man dom. Sen var det stendött tills för nåt år sen. :D

Snart börjar vi väl se kidsen montera tillbaka gamla hönstrappor (jalusi) på sina raggar 240:isar :-O)
av SweRonin
pjaar skrev:Tona rutorna och 19"-20" fälgar kommer att göra mycket på bilen. Själv kör jag med Dotz Roadster 19" med 245/35.

Som jag förstår ska du eftermontera vinge, dubbla utblås, diffusor, dragkrok, sänka bilen och så vidare. Själv skulle jag försöka hitta en bil med dessa detaljer, en R-Design direkt. Du kommer nog billigare undan då, blir dyrare att montera allt i efterhand.
Ursäkta, men snygga till bilen(styla) det gör man INTE med en dragkrok
Dragkrok vill man dölja därför man köper avtagbar eller ngt liknande

är det jag som är efter eller? är det en ny trend när man stylar bilar idag att man köper dragkrok till den ?????????????
Användarvisningsbild
av grillchips
Här i Stockholm används ju dragkrok istället för parkeringshjälp! ;)
av SweRonin
grillchips skrev:Här i Stockholm används ju dragkrok istället för parkeringshjälp! ;)
heheh, det har man själv gjort innan man hade råd med nyare bilar som hade sensorer

kommer ihåg min rosthög nissan sunny 87a avgasröret stack ut minst 10cm å den åkte in i allt :D
av Piroz
Få se här nu igen tacksam för alla svar.

Ang. dragkrok som styling. Nej drag krok är inget att styla bilen med men för den delen inte heller en kylbox eller router?
Mer praktiskt.

Ang. vindavvisare vi får se hur det blir, tycker jag det är snyggt sätter jag på annars skiter jag i det.

gjorde en deal med pappa. Får köpa hans volvo f.d taxi bil för 80 lax och då bjuder han på 2års försäkring mot allt. Han är rätt trött på att jag köper äldre bilar som krånglar.

Så därav finns det inget utrymma att kolla på andra bilar med R design då jag inte har den budgeten.

Ang. fälgar så kollar jag fortfarande. Dotz roadster kan bli ett alt. men är fortfarande riktigt sugen på ett par konkava fälgar dock hittar jag inga...

Utblås får istället bli nytt avgassystem med dubbla utblås. Så slipper jag leka epa.

resten är jag dock fortfarande osäker på!
av pjaar
Piroz skrev:R design är snyggt men dyrt hehe 8)
om det ens går att köpa löst? har hittills inte hitta något butik som en säljer grejjer till v70 08-14 :???:
Kromdetaljerna för R-Design utvändigt finns att köpa lite överallt, är inte så farligt dyrt, se länken nedan.
BSR har fina avgassystem för D3 motorerna med dubbla utblås, dessa kanske passar D2 med?

R-Design hos Hova
http://www.hova.com/paketpris-r-design- ... 2008-2012/
av ztaffans
Piroz skrev:
Nej inget sportchassi på bilen, går i banorna på att sänka bilen 40cm med sänkfjädrar.
:-O)

Nöj dig med att sänka 40mm istället, kommer se mycket bättre ut plus att du slipper slita ut både underredet, dörrar mm :lol:
av Piroz
Ztaffans: skrev fel 40mm ska det självklart vara :)
Kristianmann: yes tar en titt :)

Föresten har volvo någon sportstol i sitt r paket man kan köpa löst? :)
av Piroz
Avgassystem: Sportflow från BSR.
Fälgar: Stance 6 eller Roadster
Sänkfjädrar: H&R 40mm

Lite har vi kommit fram till, det är bra :)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]