Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

corzair skrev: Glömde tillägga att det där är vad jag tror.
Har svårt att tro att det är en slump när jag läste, Ams eller teknikensvärlds test med "skogsmullar", xc70 audi allroad, subaru och någon mer. I vilket fall så vann audin överlägset och någon månad senare släpper aftonbladet samma test, med samma bilar, man ser att dom fotat på samma ställen och där vann xc70 överlägset. Slump?
Förresten, det är väl Teknikensvärld som gör Aftonbladetsbilbilaga. Såg nu senaste i tidningshyllan att de hade samma kombitest, det som BEM nämnde. NÄr V70 T5 vann över BMW 523i och några småbilar. Även provkörningarna var samma. Men Aftonbladets bilaga kostade halva priset så det fick bli den istället efter jag smygbläddrat i båda. :)
Aftonbladet bil skall läggas ned stod det väll i deras senaste (sista) nr. Trots att de "kopierar" gamla tester gick inte ekonomin ihop.
tunnis skrev:Aftonbladet bil skall läggas ned stod det väll i deras senaste (sista) nr. Trots att de "kopierar" gamla tester gick inte ekonomin ihop.
DN Motor går nog bättre... 1,5 sida redaktionellt material och 30 sidor annonser:)
Det var bättre förr! :D

Trafikmagasinet missade man aldrig när man var liten. Mycket synd att det lades ner.
Bevisar att det mest finns en massa kollektivresande miljöpartistextremister som bor i Stockholms innerstad på SVT numera, när man lägger ner ett program om ett ämne som berör så stor del befolkningen dagligen.

Garanterat oberoende och reklamfritt!

Så sant. Lika dumt som det är att Lennart, 77 år, i Smålandsstenar bestämmer trafik- och miljöpolitiken är det att de flesta politiker och opinionsledare bor i Stockholm och är negativa till biltrafik (för bil behöver man ju inte när man bor på Gärdet).
PH
DonNicce skrev: Förresten, det är väl Teknikensvärld som gör Aftonbladetsbilbilaga. Såg nu senaste i tidningshyllan att de hade samma kombitest, det som BEM nämnde. NÄr V70 T5 vann över BMW 523i och några småbilar. Även provkörningarna var samma. Men Aftonbladets bilaga kostade halva priset så det fick bli den istället efter jag smygbläddrat i båda. :)
Da ar det ju annu mer markligt att det ar olika bilar som vinner...

32 grader varmt i thailand idag forresten...
Just trafikmagasinet hade SVT-arna i Stockholm inget med att göra utan det gjordes av SVT-Falun och lades ner av SVT-Falun.
Jag skulle gärna sett att det fortsatte, det var ett bil-dande program så att säga. :)

Förresten är det en stor myt att det skulle vara mycket vänstermänniskor på SVT. Jag har jobbat på SVT rätt mycket tidigare och man är lite halv-ensam som röd. På TV2s tid (innan min tid där) så var det däremot en klar röd majoritet på just den kanalens redaktioner.
41% av journalistkåren röstar MP
15% av journalistkåren röstar på V
http://www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369 ... kap-13.pdf

Talades om att intervjua taxichaufförer tidigare i tråden.

Jag började jobba i Stockholm 2008 (ej som taxichaufför). Noterade då att det fanns mer V70II som taxi än V70N. Det var nästan overkligt, hade knappt sett nån V70II i trafik ännu och här kom dom i klasar om 10 st :D

Sedan några år tillbaka jobbar jag i en lite mindre stad. Men en kväll i förra veckan tog jag V70in och åkte och kollade läget på kvällen och natten i huvudstaden. Kan för dom som inte har upplevt Stockholm nattetid berätta att det är ungefär 90% taxibilar, 4% polisbilar, 3% väktarbilar, 1% limousiner och 2 % privatbilar.

Såg denna natt fler taxi V70II 2014 än V70II 2008-2013 :D
Var där väldigt kort tid, men nog verkade det som att det var V70 som gällde! :D
Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]