Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nä tror inte D5:an ger så mycket.

Uppgradera min med BSR för ett tag sedan, gick från 163 -> 245hk (225hm med Polestar)
Blev skillnad, men inte blev nåon jätteskillnad.
Skillnad borde det vara mellan 163hk och 245hk men kanske lite vad man är van vid. Kör en del XC60 D5 AWD 215hk på jobbet som jag upplever hyfsad rask upp till 100 men sen så är den riktigt trött ,men nu jämför jag med min egen bil. Andra som kör den tycker den är som en sportbil... :roll:
Det här var ju intressant; "Kan jag köra min Flexifuelmodell på bensin även efter en effektoptimering?
Volvos Flexifuelmodeller kan både i originalutförande och efter en effektoptimering köras på både bensin och E85, etanol. Efter en effektoptimering rekommenderas E85 för att få ut maximal prestanda ur motorn. Bilen kan även köras på bensin, 98 oktan, men med något sämre prestanda som resultat. Bensin 95 oktan kan inte rekommenderas. Detta kan orsaka driftstörningar (t.ex. ryckningar) vilket beror på att bränslet inte har "rätt" kvalitet. För att få bästa prestanda och lägre bränsleförbrukning ska man välja 98 oktan, och allra helst E85 för maximal effekt"
Typhoon93 skrev:För er som har eller ska uppdatera till polestar ,
Registrera din bil så ni får dokument från polestar att bilen är optimerad av dom .
se länk
http://www.polestar.se/sv-se/performanc ... ptimering/
Tack för länken!! Visade sig att vi har åkt omkring med en redan polestar-optimerad bil (från tidigare ägare) utan att registrera den! Således är ett sådant där "paket" på väg till oss nu!! :mrgreen: Frågan är dock om dekalerna passar in på en XC60 med terra bronze lack...
Sceptic skrev:Det här var ju intressant; "Kan jag köra min Flexifuelmodell på bensin även efter en effektoptimering?
Volvos Flexifuelmodeller kan både i originalutförande och efter en effektoptimering köras på både bensin och E85, etanol. Efter en effektoptimering rekommenderas E85 för att få ut maximal prestanda ur motorn. Bilen kan även köras på bensin, 98 oktan, men med något sämre prestanda som resultat. Bensin 95 oktan kan inte rekommenderas. Detta kan orsaka driftstörningar (t.ex. ryckningar) vilket beror på att bränslet inte har "rätt" kvalitet. För att få bästa prestanda och lägre bränsleförbrukning ska man välja 98 oktan, och allra helst E85 för maximal effekt"
Inga nyheter ju.. E85 har ju högst oktanhalt och motorn går svalare.
Jag tycker att det tankesättet saab hade var bra. Med etanol i tanken fick man högre effekt. Jag hade iaf alltid strävat efter att köra E85 då eftersom bilen är snabbare. Vet ingen annan tillverkare som har det så..
av Mwi
Idag fick jag på sommardäcken 225/50-17 och fick möjlighet att testa lite mer aktivt, det är rätt bra drag i familjekombin nu :D och såg samtidigt att det fattas många dubb i vinterdäcken fram :cry: Men helt klart är det roligt med Polestar, nu kan man köra ifrån några fler med familjekombin :D
LennartChristianson skrev:Har haft bilen på service idag. Bilia kände inte till någon kampanj för polestar. Normalpris gäller. Det kanske var ett aprilskämt från den som skrev om kampanjen tidigare i tråden. :D

Lennart Christianson
Med en trött D5:a
Kampanjen gäller tydligen inte överallt men Upplands Motor har den från 1/4 (idag men inget aprilskämt :wink: ). Jag kommer att beställa Polestar när jag lämnar in bilen på 4500-milaservice nu i april.
Senast redigerad av 1 Sceptic, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av daSea
Den gäller från och med idag, men kanske inte alla modeller... Gå in på Polestars hemsida och välj performance, din bilmodell, motor, växellåda och årsmodell... då kommer priset tillsammans med all info fram för just din modell... Det är kampanjpris för min iaf... V70II D5 MY11, 6 900:-
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag skulle låta den kallna innan eventuell &[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]