Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Perc skrev:
perhall skrev:420000 kostar Allroad med bränslevärmare med tidur
Tidur? Fjärrkontroll eller ännu hellre mobiltelefonstyrning ska du ha. Så behöver du inte sakna VOC. ;)
Den har fjärrkontroll samt två lägen: rutupptining och kupéuppvärmning.
Men jag hoppar nog värmaren, har haft det i flera bilar och inte använt värmarna mycket. Bor i Stockholm och man har ju ändå vinterkläder på sig när man går ut och det är kallt. Och jag hade aldrig i livet köpt 19 tum istf std 18 tum till Audin för 14000. Nu ingår det ju i paketet så då är det ok.
Jag försökte göra en neutral prisjämförelse...
Per
Användarvisningsbild
av Guligan
Sharkbait skrev:
Guligan skrev:434 Tkr för en A6 3,0 TDI Allroad låter, ja kanske inte billigt, men absolut prisvärt.

Inte billigt? När är en ny Audi billig enligt dig då?
Det är ett marknadsmässigt beslut av Audi att kampanja bilen. Jämför t.ex. med BMW:s kampanjer på 520d Touring för 329 Tkr som man tidigare kört.

Förmodligen har man svårt att sälja Allroad för + 500 Tkr vilket innebär att bilen var för högt prissatt från början. Billig enligt mig blir bilen först när man har möjlighet att köpa den för ett belopp understigande vad marknaden i övrigt är beredd att betala för den.
Användarvisningsbild
av GustavB
Båda är fina bilar. Var intresserad av Allroaden innan jag beställde XC60:n. Men tyvärr så går Audin bort på grund av en stor nackdel. Verkstäder och handlare är helt urusla. Har själv en A3-sportback som andrabil, våndas varje gång att lämna in den till audi-verskstaden.

Volvo ligger lokalt och har väldigt hög servicenivå på verkstaden enligt mig.
av perhall
Generellt så har det ju stämt med verkstäder. Har inte varit på en Audi-verkstad på 10 år. Men säljarna är bra på Audi. En kollega valde mellan XC60 och q5. superdåligt bemötande hos Volvo och jättebra hos Audi. Köpte Volvon ändå för den var snyggare. Versktad har hon inte kommenterat.

Tror att en del av förklaringen är tysk management vs mycket genreösare regler för goodwill hos Volvo. VW kör ju med "30 mil över milgränsen så är garantin rökt". Volvo mycket generösa.

Men för mig är ändå valet enkelt när man får en bil som är mer premium, modernare, snyggare, bekvämare, stadigare på vägen och sexcylindrig för samma pengar.

audis kvalitet verkar dessutom ha förättrats. I två tyska tidningar nu (ams och AutoBild) har de kört 10 000 mil med en Audi utan ett endaste fel. Samma med en Sharan förutom att den började rosta:(

Per
Användarvisningsbild
av Perra83
Superdåligt att säljarna är träliga. Nu när ja köpte V60n fick jag ett mail med enkät att fylla i med omdömen om säljare och leverans och hjälp med olika system mm.

Nästa generation XC70 tror ja blir otäckt vass!
av perhall
Värst har ju den här kampanjen "Provkör en bMW så går pengartill barncancerfonden"varit för varken jag eller mina kolleger har ännu blivit kontaktade...
Per
av Exquattro
Ja just det, det är ju inte bara forumet, det är ju VOC också. Det är underligt att det inte finns på fler bilar. Nu skröt Peugeot att de hade infört liknande på någon ny modell, nästan ett decenium efter Volvo. :)
Användarvisningsbild
av Skruffel
Ingen tvekan på att Audi är mer "prestigefylld" än Volvo - men efter att ha vant mig med adaptiv farthållare kommer jag aldrig någonsin välja en bil utan detta tillbehör i framtiden. Audi har detta tillbehör på några enstaka bilar - men det verkar vara tämligen sällsynt om man kollar på t.ex. blocket. Finns ju inget bättre än att slippa fibbla med farthållaren +/- 1-3 km/h fram och tillbaka hela tiden, så fort man ska åka på motorväg eller liknande! 8)
Användarvisningsbild
av GustavB
perhall skrev:Värst har ju den här kampanjen "Provkör en bMW så går pengartill barncancerfonden"varit för varken jag eller mina kolleger har ännu blivit kontaktade...
Per
Knepigt inlägg!
På tal om vaddå? Kollegor? Hur menar du? Jag har heller inte blivit kontaktad av BMW om det är det du undrar över....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]